Executivul european va acorda o finanțare suplimentară de 169 milioane de euro, cu 27 milioane de euro mai mult decât în 2017, pentru a promova produsele agricole din UE în întreaga lume.

Comisia Europeană a lansat vineri cereri de propuneri privind programe pentru promovarea produselor agricole europene, atât la nivel mondial, cât și în cadrul UE, a anunțat instituția într-un comunicat.

Programele pot viza o gamă amplă de tematici, de la campanii generale privind alimentația sănătoasă la sectoare de piață specifice.

Aproximativ două treimi din suma disponibilă ar urma să fie folosită pentru promovarea produselor alimentare din UE în țările din afara blocului, în special în cele în care există un mare potențial de creștere a exporturilor agroalimentare, precum Canada, Japonia, China, Mexicul și Columbia.

În schimb, în cadrul UE, accentul ar trebui să se pună pe informarea consumatorilor cu privire la diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE, precum indicațiile geografice sau produsele ecologice, apreciază Comisia.

Finanțarea sectorială va fi dedicată programelor care promovează creșterea durabilă, inclusiv a ovinelor și a caprinelor. De asemenea, este prevăzută alocarea unei finanțări pentru campaniile menite să promoveze alimentația sănătoasă și creșterea consumului de fructe și legume.

Phil Hogan, comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, a declarat: „UE este cel mai mare comerciant de produse agroalimentare la nivel mondial și se plasează pe primul loc în lume din punct de vedere al ofertei de alimente de înaltă calitate... Salut aceste noi programe de promovare care au deschis în trecut oportunități pentru noi candidați și au sporit vizibilitatea noastră în întreaga lume. Anul trecut, ofertele de programe de promovare a produselor agroalimentare au depășit bugetul disponibil de aproape zece ori. Așadar, dacă sunteți o organizație eligibilă, acum este momentul să vă depuneți candidatura.”

Pentru finanțare pot aplica organizații comerciale, organizații de producători și organisme agroalimentare responsabile pentru activități de promovare. Propunerile ar trebui să fie prezentate până la data de 12 aprilie 2018 prin intermediul portalului specific, iar Comisia va anunța în toamnă care vor fi beneficiarii, după evaluarea propunerilor.