Prin campania „Alege oaia”, ministrul agriculturii dorește să câștige atât crescătorul de ovine, cât și consumatorul, pentru că „sunt produse foarte valoroase, sunt produse realizate de mâinile și de sudoarea românilor”.

Campania „Alege oaia” are scopul de a promova consumul de carne de ovine și de a aduce un câștig crescătorilor de oi și consumatorilor, a spus sâmbătă ministrul Petre Daea, cu ocazia lansării campaniei în Piața Obor.

„Spuneam că aici e cheltuială, dar e mult, mult suflet și nu mai contează, pentru că toți suntem interesați să dezvoltăm în agricultura țării creșterea efectivă de animale. De când am lansat campania, ne gândim la această specie foarte valoroasă, specie care își găsește foarte bine locul în România, iar acești crescători de oi sunt bravii noștri stăpâni ai muntelui, oameni care pleacă cu lunile de acasă și se întorc cu rezultatul muncii lor”, a spus ministrul.

„Noi, prin această campanie, dorim să câștige mai mulți, să câștige pe de o parte crescătorul de ovine, să câștige consumatorul, pentru că sunt produse foarte valoroase, sunt produse realizate de mâinile și de sudoarea românilor și pe care trebuie să le folosim”, a mai spus Petre Daea.

Ministrul Agriculturii a afirmat că intenționează să realizeze „pas cu pas” un lanț de desfacere a produselor din carne și lapte de ovine, care să acopere toată țara, transmite Agerpres.

„Dacă se dezvoltă consumul, și sunt convins că lucrul acesta se va întâmpla, atunci vom fi cu toții mulțumiți, atât crescătorii de ovine, precum și consumatorii și toți ceilalți care au inimă de român, simt românește și mănâncă românește”, a precizat ministrul.

Daea a explicat că toți cei implicați în această campanie, respectiv crescătorii de ovine, vor căuta lanțuri de restaurante care vor să promoveze carnea și produsele din carne de oaie, asigurându-le gratuit materia primă pentru o anumită perioadă de timp.

„Ei merg până acolo unde vor găsi lanțuri de restaurante care vor să promoveze aceste produse, le asigură gratuit (carnea de oaie n.r.), o perioadă de timp, iar apoi, evident, intră într-o relație comercială, care să îi mulțumească și pe unii și pe alții, pe cel care vinde, pe care cumpără, dar mai ales pe cel care consumă”, a susținut Daea.

Întrebat dacă prețul la carnea de oaie este unul prea mare, șeful de la Agricultură a răspuns că va fi unul convenabil, „pentru că altminteri nu se poate concepe”.

„Prețul va fi stabilit, evident, de piață, noi nu impunem prețuri, însă ele cu siguranță vor fi prețuri convenabile, pentru că altminteri nu se poate concepe. Eu le-am mai spus-o și repet, fiecare trebuie să se gândească la un câștig, dar la unul cât mai mic cu putință, să nu fim lacomi în a câștiga, pentru că această lăcomie nu ne ajută. Astăzi poate ne umple buzunarul, dar mâine ne poate lăsa cu buzunarul gol (...). Între consumator și producător trebuie să fie o relație corectă”, a menționat Petre Daea.

El a subliniat, totodată, că trebuie întărit controlul în piețe în așa fel încât specula să dispară. Acesta a mai spus că după caravana din Piața Obor va pleca în teren, ca să vadă „cum râde grâul la agronom”.

„E o zi frumoasă, uitați-vă ce zi frumoasă este astăzi. Azi noapte a plouat, iar după întâlnirea asta o să plec în câmp, o să văd cum râde grâul la agronom când se uită la el și natura l-a ajutat să iasă din sol și apoi să înfrățească. Râde și grâul și râde bine și frumos chiar", a precizat Daea în stilul său inconfundabil, notează Agerpres.

Bucureștenii sunt așteptați în weekendul 4-5 noiembrie, în Piața Obor din Capitală, să guste pastramă și tocăniță din carne de oaie pregătite la fața locului, într-un eveniment organizat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) împreună cu crescătorii de ovine, în cadrul campaniei "Alege oaia!", derulată la nivel național pe o perioadă de trei luni, pentru promovarea consumului de carne de oaie pe piața internă.

Ministerul Agriculturii a lansat pe 26 octombrie, la Romexpo, în cadrul târgului INDAGRA 2017, această campanie, cu sprijinul crescătorilor de ovine din România, care doresc să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie și preparatele din carne de oaie.