Doar 20% dintre români preferă să cumpere în mod constant produse din piețele tradiționale, iar ponderea lor este în scădere, potrivit lui Teodor Birț, președintele Asociației Administratorilor de Piețe din România (AAPR).

Asociația a demarat miercuri campania #merglapiață, prin care își propune să readucă lumea în fața produselor de pe tarabe, să informeze tinerii că își pot lua de aici produse mult mai proaspete decât în hipermarketuri și mult mai gustoase, încurajând astfel producția autohtonă, informează Agerpres.

"În prezent, piețele reprezintă doar 20% din vânzări și mi-e teamă că ponderea va scădea pe viitor, la cum arată tendințele. Noi asta încercăm, să atragem cât mai mulți tineri să cumpere din piețe, pentru că la piață vin mai ales bătrânii, cei care au fost obișnuiți cu această formă de comerț. Încercăm prin aceste campanii să aducem și tinerii alături de noi, să le redeschidem apetitul pentru produsele românești, care au o calitate superioară față de cele din import", a precizat Teodor Birț.

Potrivit datelor Asociației Administratorilor de Piețe din România, românii mănâncă mai multe produse din import decât din producția internă, deși agricultura românească este capabilă să hrănească întreaga populație a țării.

În consecință, de 10 ani, deficitul comercial este afectat masiv de comerțul cu produse agroalimentare. Potrivit ultimului raport INS, în perioada ianuarie-mai 2018, deficitul comercial este mai mare cu 546,8 milioane de euro față de 2017, ajungându-se astfel la cinci miliarde de euro.