Soluții pentru a-i convinge pe oameni să rămână în zona rurală
Într-un interviu pentru Tagesspiegel, ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, vorbește despre măsuri ce pot fi luate pentru a-i determina pe oameni să rămână în zona rurală.
Oficialul spune că Guvernul de la Berlin finanțează o mare parte a transportului public, dar landurile sunt responsabile de implementare.
În acest context, ministrul a explicat că o îmbunătățire a transportului public ar încetini sau chiar ar stopa plecarea oamenilor de la sat la oraș.
"Dar nu doar un transport public bun îi va convinge pe oameni să rămână în zonele rurale. Responsabilii din domeniul sănătății trebuie să vină cu soluții. Același lucru este valabil și pentru conexiuni rapide în bandă largă. Dacă un pediatru sau un supermarket nu se află la o distanță rezonabilă, orașele devin cu atât mai atractive”, a declarat Barbara Hendricks.
de Ionut 02 Aug 2017 13:38
Statul ar trebui sa bage bani in asta, daca vrea sa mai salveze satul romanesc. Deocamdata, in sate se fac lucrari inutile gen asfaltari de ulite, rigole in sate de campie si uite asa avem balegar amestecat cu asfalt, carute care nu mai pot intra in curti, samd.
Calea ferata, destul de bine dezvoltata in comunism, acum e in paragina si se circula cu 60km/h in trenuri invechite. Iar Mersul Trenului nu ajuta oamenii din rural, desi multe comune au gari. Practic, exista 1-2 trenuri / sens / zi la ore imposibile pentru navetisti, de ex. 10 dimineata spre oras si 14 ori 22 inapoi spre sat.
Parerea mea e ca distrugerea CFR calatori a fost deliberata pentru a favoriza mafia transportului cu microbuze si alte lucruri de genul asta. Dar microbuzele fac curse relativ scurte, asa ca multe sate, desi au gara, au ramas izolate.
In orice tara din Europa, un oras mai mare e legat cu zonele rurale dintr-o raza de 50-100km cu trenuri care circula la cam 20 minute. La noi nici Bucurestiul nu are asa ceva, sa zicem o minima legatura cu aeroportul...