Furnizorii de servicii de transport trebuie să ramburseze costul călătoriei sau să ofere rute alternative pasagerilor în cazul anulării curselor din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de COVID-19, susține comisarul UE pentru transport

Comisia Europeană a publicat miercuri orientări pentru industria de transport pentru a se asigura că drepturile pasagerilor sunt respectate în întreaga Uniune, în contextul în care diverse guverne naționale închid granițele sau introduc alte măsuri de control al frontierelor.

„În contextul numărului mare de anulări sau întârzieri cu care se confruntă pasagerii și operatorii de transport din cauza pandemiei de COVID-19, Comisia vrea să ofere certitudini legale despre cum se aplică legislația privind drepturile pasagerilor. În cazul unei anulări, furnizorul de servicii de transport trebuie să ramburseze sau să re-orienteze călătorii”, a spus comisarul european pentru transport, Adina Vălean.

„Dacă pasagerii decid să-și anuleze călătoriile, rambursarea biletelor depinde de tipul acestora, iar companiile pot oferi vouchere pentru o utilizare ulterioară”, a adăugat Adina Vălean.

Orientările publicate de Comisie clarifică faptul că circumstanțele actuale sunt „extraordinare”, ceea ce face ca anumite drepturi, precum compensarea în cazul anulării cu mai puțin de două săptămâni înainte de data plecării, ar putea să nu fie invocate.