Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut cu 0,2% în serie brută în luna februarie comparativ cu luna precedentă, arată datele Institutului Național de Statistică.

Creșteri au fost înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+2,8%) și la vânzările de produse nealimentare (+0,2%), dar comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 5%.

În date ajustate în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, vânzările din retail au crescut în februarie față de luna precedentă cu 0,6%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+2,3%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,7%), în timp ce vânzările de carburanți au scăzut cu 2,7%.

Față de luna corespunzătoare a anului precedent volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut ca serie brută cu 1,3%, dar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate a scăzut cu 1,2%.

Cifra din afaceri din retail a crescut în primele două ale anului în curs cu 1,5% față de aceeași perioadă din 2020, potrivit datelor INS. Astfel, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, în serie brută, a fost influențat de creșterea vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+1,4%), în timp ce comerțul cu amănuntul al carburanților a scăzut cu 7,5%.

În serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cifra de afaceri din comerț a scăzut în primele două luni cu 1,9% față de aceeași perioadă din 2021, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-7,2%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-1,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 8,4%.