Angajatorii sunt tot mai determinați să readucă angajații la birou

În ultimul an, numărul de joburi remote nou apărute pe piață a înregistrat o scădere semnificativă, după ce între 2020 și 2022 a avut o creștere remarcabilă, atingând chiar și peste 10% din totalul locurilor de muncă postate într-un an.
Începând cu 2023, companiile au preferat munca la birou sau modelul hibrid, care presupune prezența la birou cel puțin trei zile pe săptămână. În 2024, doar 4,3% din totalul de joburi postate pe platforma eJobs.ro au fost remote, ceea ce reprezintă aproximativ 10.000 de locuri de muncă.
„Ideea de remote nu mai este în mod necesar o regulă a pieței, ci mai degrabă un beneficiu pe care o parte tot mai mică dintre angajatori îl oferă, deși toate sondajele derulate în rândul candidaților ne arată că își doresc foarte mult să aibă opțiunea de a putea lucra remote sau hibrid și că, în unele cazuri, este principalul criteriu în funcție de care aleg un job. Cu toate acestea, deși angajatorii vor ca o parte cât mai mare dintre angajați să lucreze de la birou, nu de acasă, numărul de aplicări pentru joburile remote a crescut, ajungând la acest moment la 13,7% din totalul aplicărilor”, afirmă Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro.
În primele nouă luni ale anului, din cele peste 8 milioane de aplicări înregistrate pe platformă, 1,2 milioane au fost pentru joburile remote, în timp ce 6,9 milioane de aplicări au fost pentru joburile cu prezență fizică în România. Doar 115.000 de aplicări au vizat locurile de muncă din străinătate. „Este interesantă inversarea raportului joburi/aplicări atunci când ne uităm la remote versus străinătate. Dacă procentul aferent aplicărilor pentru locurile de muncă remote este de trei ori mai mare decât cel al numărului de joburi postate, în ceea ce privește joburile din străinătate, lucrurile stau exact invers. 4,3% dintre joburi sunt pentru străinătate, dar acestea atrag doar 1,4% din aplicări”, adaugă Roxana Drăghici.
Zona preferată pentru munca remote
Domeniile care au cea mai mare deschidere față de munca remote rămân call-center/BPO, IT/telecom, servicii, retail, advertising/marketing/PR și asigurări. Jumătate din joburile remote postate de la începutul anului aparțin sectorului call-center/BPO. În ceea ce privește tipul de angajare, 80% dintre joburile remote sunt full-time, aproape 20% part-time, iar un procent mic este dedicat proiectelor sezoniere.
„Zona în care angajatorii sunt mai dispuși să accepte munca remote este cea a pozițiilor entry-level, în condițiile în care peste 70% dintre aceste joburi se adresează candidaților cu maximum doi ani de experiență. Ce observăm este faptul că, pe măsură ce crește nivelul de senioritate al jobului pentru care se fac recrutări, scade disponibilitatea angajatorilor de a accepta remote work”, explică Roxana Drăghici.
În acest moment, pe eJobs.ro sunt disponibile 26.000 de joburi, dintre care 1.100 sunt remote.
Comentarii