Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 195.000 de lei furnizorii de energie pentru că au emis facturi defectuoase.

Potrivit unui comunicat de presă transmis luni de Ministerul Economiei, Comandamentul a aplicat amenzile în urma finalizării a 22 de acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici. 

Astfel, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Cele mai importante abateri constatate în timpul verificărilor:

● nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu  01.11.2021;

● furnizarea de energie electrică fără licență;

● nerespectarea termenului de facturare și facturarea coasată pe două luni;

● informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea;

● contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;

● practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022. 

Ministerul Economiei reamintește că, în această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Oamenii pot și să apeleze numărul de telefon 021.307.67.89 de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.