Magazinele vor fi obligate prin lege să afișeze la reducerile de preț care a fost cel mai mic preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, se arată într-un proiect inițiat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice clar prețul aplicat anterior de comerciant (prețul anterior).

Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț, astfel încât consumatoul să poată identifica în mod clar reducerea.

Proiectul guvernamental prevede introducerea în lege a următorului articol:

„Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preț.

Dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț”.

Prezenta reglementare propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 și ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022.