Potrivit PayU GPO România, liderul plăților online, pe 8 noiembrie, la comercianții parteneri care au desfășurat campania de Black Friday, s-au înregistrat peste 1,15 milioane de tranzacții, cu o valoare totală de circa 660 mil. de lei.

În plus, față de ediția precedentă, numărul tranzacțiilor realizate cu cardul salvat a reprezentat 63% din plăți, în creștere cu 31%. 

Astfel, din datele PayU GPO, valoarea totală a volumelor tranzacționate a crescut cu 21% față de anul trecut, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referință s-a ridicat la peste 75.000 RON, la ora 09:20, pentru produse din categoria IT&C. 

În plus, potrivit companiei, în minutul de aur al Black Friday 2024 au fost înregistrate peste 8.200 de tranzacții, categoriile dominante fiind IT&C, home & deco, beauty, articole pentru copii, fashion și vouchere la restaurante în aplicații de delivery. 

Valoarea medie pe tranzacție a fost de 573 RON, de trei ori mai mare față de valoarea medie a tranzacției plătite în online în primele 9 luni ale anului. În plus, și valoarea medie a tranzacției cu plata în rate a crescut – 932 RON, cu 44% mai mare față de media dintr-o zi normală. 

Plățile în rate au reprezentat aproximativ 30% din volumul total procesat, marcând o creștere de 33% față de Black Friday 2023. Totodată, datele PayU GPO arată o ascensiune de 73% a volumelor tranzacționate prin Apple Pay și o creștere de 36% prin Google Pay, comparativ cu ediția anterioară.

De Black Friday 2024, 15% din tranzacții au fost plătite cu carduri emise în afara țări, de 13 ori mai mult față de ediția precedentă. Topul țărilor din care au fost procesate plăți, după banca emitentă, au fost Lituania, Regatul Unit și Belgia.