Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, susține că autostrada Comarnic-Brașov este parte din rețeaua TNT Comprehensive, astfel că, dacă sunt respectate regulile impuse de UE, construcția ei poate fi decontată din fonduri europene.

"(Autostrada - n.r.) Comarnic-Brașov (...) este parte din rețeaua TNT Comprehensive. Din acest punct de vedere, ca și eligibilitate pentru finanțare nu este o problemă pe fonduri europene. Ea chiar dacă ea până la urmă se va realiza din sursele bugetului de stat, nu are foarte mare relevanță sursa de finanțare, noi, ulterior, dacă respectăm regulile Uniunii Europene în ceea ce privește eligibilitatea, putem să o decontăm ulterior din fonduri eruopene, atâta timp cât respectăm procedura de achiziție publică și procedura de implementare a proiectului”, a mai explicat Marcel Boloș, la Antena 3.

+++

Pe 21 iulie 2019, premierul Viorica Dăncilă anunța că autostrada Comarnic-Brașov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima ședință CSAT de importanță națională și va fi construită din fonduri guvernamentale.

La finalul anului 2018, tot Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic-Brașov este anul 2024, dar spera ca șantierul să fie gata mai devreme, în condițiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câștigător.

Ministerul Transporturilor a renunțat în 2018 la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială și a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.