Carrefour a anunțat marți preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România, într-una din cele mai mari tranzacții din piața locală de comerț.

Potrivit unor surse citate de mirsanu.ro, un site specializat în informații despre tranzacții, Carrefour va plăti circa 96-97 milioane de euro pentru întreaga afacere.

Grupul REWE, proprietarul Billa, rămîne în România cu rețeaua de magazine de discount Penny Market.

„REWE Group se va concentra în viitor pe dezvoltarea business-ului de discount în România cu Penny,” a spus Frank Hensel, CEO REWE International AG și Reprezentant General al REWE Group într-un comunicat.

Repartizate pe întreg teritoriul țării, cele 86 de supermarketuri Billa au o suprafață totală de vânzare de 83.000 de metri pătrați.

„Datorită acestei achiziții, Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-și astfel oferta multiformat și mergând totodată mai aproape de clienții săi”, a anunțat grupul francez, la rândul său.

Nici Rewe, nici Carrefour nu au anunțat detaliile financiare ale tranzacției, citând un acord de confidențialitate. Realizarea achiziției este supusă aprobării Consiliului Concurenței.

Carrefour deține în România circa 180 de magazine (hypermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate), care cumulează vânzări anuale de peste un miliard de euro. Rețeaua de supermarketuri Billa genera afaceri de peste 300 milioane de euro.

Tranzacția a fost inițiată acum mai bine de un an, iar de rețeaua Billa au mai fost interesați și alți pretendenți, precum Mega Image - un alt mare lanț de supermarketuri, scrie Ziarul Financiar.

Piața comerțului din România nu a cunoscut până acum prea multe tranzacții de mari dimensiuni, în care să fie implicate branduri internaționale. În urmă cu câțiva ani, Auchan a anunțat preluarea a 20 din cele 24 hipermarketuri Real din România, o tranzacție finalizată în acest an și estimată la circa 250 de milioane de euro. O altă mare achiziție a fost preluarea de către Lidl a celor 110 magazine Plus, în urmă cu cinci ani, marcând atunci intrarea pe piața locală a germanilor de la Lidl.

În rest, în ultimii ani, cele mai semnificative tranzacții au fost ieșiri din piață a antreprenorilor locali, secătuiți de puteri după câțiva ani de criză. Astfel, rețele dezvoltate de investitori autohtoni, precum Angst, Succes sau Nic, au fost preluate (parțial sau integral) de lanțurile internaționale, care își continuă expansiunea pe piața românească.

La nivel național, numărul de magazine alimentare se ridică la 70.000-80.000 și doar o mică parte sunt incluse în rețele comerciale. Însă larga majoritate sunt magazine mici, de cartier, astfel că mai mult de jumătate din vânzările de bunuri de larg consum din România sunt făcute în magazine moderne, arată studiile de piață.