O asociere de companii din Turcia a câștigat contractul pentru construcția tunelului Meseș (2,89 km), precum și a secțiunilor Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău din Autostrada Transilvania, ultimele rămase fără constructor.

„Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România. Cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), acest contract prevede și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România”, a scris, vineri, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de socializare..

Potrivit acestuia, asocierea de firme turcești care a câștigat contractul are la dispoziție 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție) pentru construcția celor 41 de km ai secțiunilor Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău (Autostrada Transilvania). Pe traseul acestui sector al Autostrăzii A3 vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Potrivit oficialului, procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport, va putea începe în termen de zece zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

Licitația pentru acest proiect a fost pornită noiembrie 2020, dar după aproape trei ani a fost anulată.

Autostrada Transilvania se află încă în construcție, ar trebui să lege orașele Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea, urmând să aibă o lungime de 415 km și patru benzi de circulație.

Contractul inițial a fost semnat cu compania americană Bechtel în anul 2004, care ar fi trebuit să construiască toți cei 415 km până în anul 2011. Potrivit evaluărilor actuale, autostrada ar putea fi finalizată în orizontul anilor 2031 - 2031.