Timo SUMMA: "Mi-e greu sa cred ca standardul conferintei Euro Info Centre de la Bucuresti va mai putea fi atins vreodata"

In perioada 20 - 22 octombrie 2004, s-a desfasurat, la Bucuresti, Conferinta anuala a centrelor Euro Info cu tematica "Sa apropiem intreprinderile de Europa", eveniment care s-a bucurat si de sprijinul organizatoric al Centrului Euro Info Bucuresti, din cadrul Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si Municipiului Bucuresti. Pe parcursul celor trei zile participantii au dezbatut impreuna cu reprezentantii institutiilor europene si cu expertii europeni, noi strategii de dezvoltare a serviciilor de sprijinire a intreprinderilor pe piata europeana.
Participanti din toate tarile europene au avut posibilitatea de a se cunoaste mai bine intre ei, prin intermediul activitatilor de networking. Au fost apreciate organizarea deosebita si activitatile asociate conferintei, care au dat posibilitatea oaspetilor de a vizita Capitala si Valea Prahovei. Pentru majoritatea participantilor prezenta in Romania a depasit asteptarile. Iata cateva dintre opiniile lor:

Timo SUMMA (Comisia Europeana, Director Unitatea B, DG "Intreprinderi", Bruxelles/Belgia): "Totul a fost absolut fantastic! Mi-e greu sa cred ca standardul conferintei Euro Info Centre de la Bucuresti va mai putea fi atins vreodata."

Yannis Pouliovalis (Euro Info Cetre - Bruxelles/Belgia): "In primul rand as dori sa va felicit pentru calitatea Conferintei Centrelor Euro Info pe care ati organizat-o la Bucuresti /.../Participantii EIC si colegii TAO au sosit ca simplii participanti la conferinta EIC si au plecat ca prieteni ai Romaniei. Prin implicarea dvs. in activitatile de la conferinta ati asigurat nu numai promovarea EIC Romania in randul celorlalte centre Euro Info, ci si promovarea tarii dumneavoastra! Felicitari mai ales pentru ca ati reusit sa ne depasiti asteptarile!"

Leif Norlin (Business Region Goteborg/Suedia): "Conferinta, organizarea, oamenii, orasul, ospitalitatea voastra sunt amintiri frumoase pe care le rememorez odata intors la birou. Va multumesc foarte mult pentru toate eforturile pe care le-ati depus pentru a ne face sa ne simtim bineveniti. Ati reusit sa-mi depasiti asteptarile."

Carine CROUQUET(Euro Info Centre - Bruxelles/Belgia): "Am fost implicata in organizarea mai multor editii ale conferintei retelei europene. Dar Euro Info Centre Bucuresti a depasit toate asteptarile prin colaborarea exemplara cu ceilalti parteneri, prin flexibilitate si comunicare, prin devotamentul cu care s-a implicat in organizare si prin efortul absolut fantastic depus pentru a obtine in final cea mai buna conferinta anuala a retelei Euro Info Centre."

Susan Henning (Euro Info Centre - Kiel/Germania): "EIC Romania a facut o treaba foarte buna pentru organizarea conferintei si a evenimentelor speciale precum concertul de la Atheneu. Eu am participat si la excursia care a urmat conferintei, pe Valea Prahovei, si am fost foarte impresionata. "

Fiona Gerente (APCM - Paris/Franta): "Va multumesc foarte mult pentru aceasta conferinta minunata; totul a fost foarte bine organizat si a fost o oportunitate excelenta pentru a intalni colegii din reteaua EIC. Ne-au placut foarte mult toate activitatile asociate conferintei si tara dvs."

Martine Diss (Comisia Europeana, DG "Intreprinderi", - Bruxelles/Belgia): "Multumesc intregii echipe din Romania pentru aceasta conferinta foarte reusita. Apreciez faptul ca am putut descoperi farmecul Romaniei, departe de capitala. M-am indragostit, intr-adevar, de Brasov."

Marita Ewins (Camera de Comert si Industrie - Londra/Marea Britanie): "A fost o conferinta minunata si apreciem in mod deosebit efortul pe care l-ati facut pentru organziare. Bucurestiul este un oras foarte frumos - cu multi copaci, biserici-bijuterie, o arhitectura minunata  si multe muzee; cel mai mult m-a impresionat caldura oamenilor."

Alain LIBEROS, (Comisia Europeana, sef adjunct al Unitatii B2, DG "Intreprinderi" - Bruxelles/Belgia): "Este prima conferinta a retelei Euro Info Centre la care particip si am fost fericit sa constat ca participantii sunt unanimi in a aprecia nivelul si organizarea ei perfecta. Multumesc Centrului Euro Info Bucuresti si il felicit in numele tuturor pentru succesul conferintei din acest an!"
 
Mircea GEOANA: "Ne face placere sa avem asa multi prieteni care au venit la Bucuresti. Este un lucru bun sa se vada ca economia Romaniei si Romania in ansamblu, dupa ani lungi de TRANZITIE (traditie) si de franari a intrat intr-un faza in care stabilitatea macroeconomica scade inflatia si integrarea europeana aduce mai multe investitii straine. Reteaua Euro Info Centre este importanta probabil si pentru firmele din tari cu economii mult mai avansate. Pentru o tara ca Romania, aceasta retea este indispensabila pentru cresterea competitivitatii si pentru integrarea nu numai cu numele in familia europeana in 2007. Romania se bucura sa se intoarca in familia europeana. Ce alt exemplu mai elocvent de intoarcere in aceasta familie decat aceasta extraordinara reuniune a unor oameni care gandesc la fel si lucreaza cu aceleasi instrumente. Ii incurajez pe prieteneii mei din Centrele Euro Info romanesti sa abuzeze de prezenta dvs. aici pentru a stabili noi contacte si noi relatii de prietenie."

Au continuat manifestarile de decernare a premiilor pentru cele mai performante  firme in 2003 din Bucuresti

20 octombrie 2004 - domeniul agricultura, silvicultura si industrie alimentara.
Comisia a fost alcatuita din reprezentanti ai CCIRB, Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Agentiei Nationale pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), Institutului National de Statistica, Asociatiei Nationale a Industriilor de Morarit si Panificatie din Romania (ANAMOB), ai Romalimenta, ai Asociatiei Nationale a Bauturilor Racoritoare din Romania (ANBR), Agentiei Nationale de Consultanta in Agricultura (ANCA), Asociatiei Producatorilor de Bere din Romania (APBR), Asociatiei Romane a Carnii (ARC), Asociatiei Forestierilor din Romania (ASFOR), Uniunii Nationale a Producatorilor Agricoli din Romania (UNPAR), Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, Camerelor de Comert si Industrie din judetele Dambovita, Olt, Ialomita, Teleorman.

21 octombrie - Sectiunea Cercetare-Dezvoltare si High-Tech.
Au fost prezenti reprezentanti ai conducerii CCIRB, ai Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT), ai Patronatului Roman din Cercetare-Dezvoltare (PRCD), ai Ministerului Economiei si Comertului (MEC), ai Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), ai Ministerului Apararii Nationale (MApN), ai Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), ai firmelor laureate si ai mass-media.
Distinctiile au fost inmanate de prim-vicepresedintele CCIRB, Nicolae Vasile,  impreuna cu, in functie de profilul firmelor: Ion Stanciulescu, presedintele PRCD, Vasile Cojocaru, consilier in cadrul MEC, Georgeta Andrei, consilier ANIMMC, Eugen Preotu, consilier MCTI, Stefan Cantaragiu, sef de directie in MApN.

25 octombrie - Categoria servicii
Topul a fost elaborat pe baza unei stranse colaborari cu Ministerul Finantelor Publice si cu Directia Generala a Vamilor.
Distinctiile au fost inmanate de vicepresedintele Stefan D. Popa, impreuna cu dl Ionel Udrescu, presedintele Uniunii Producatorilor de Film si Audiovizual din Romania, dl Dan Stroescu, presedintele Patronatului Serviciilor de Spalat si Curatat, dl Ion Stanciu, presedintele Patronatului Serviciilor de Securitate, d-na Georgeta Andrei, consilier, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.

Reuniunea grupului de reflectie - Economia de piata functionala
Marti, 26 octombrie 2004, la sediul CCIRB s-a desfasurat Reuniunea grupului de reflectie - Economia de piata functionala. Au fost dezbatute urmatoarele teme: "Protectia mediului inconjurator" si "Raportul de tara al CE".

CCIRB - in sprijinul pprezentarii oportunitatilor industriei romanesti de componente auto
Compania General Motors-FIAT-World-Wide Purchasing (GM-FIAT-WWP) in colaborare cu CCIRB, a organizat, la sediul CCIRB, "Ziua Furnizorului", la data de 28 octombrie 2004. Obiectivul actiunii a fost reprezentat de interesul partenerului strain de a cunoaste si identifica oportunitatile industriei romanesti de componente auto, pentru a integra capacitatile de productie ale furnizorilor competitivi din Romania in reteaua globala de furnizori ai companiei. Programul evenimentul a cuprins o sesiune plenara de prezentare a companiei de catre membrii Comitetului Director al GM-FIAT-WWP si de informare privind strategia de extindere in Romania a retelei golable de furnizori a companiei. Sesiunea plenara a fost urmata de intalniri bilaterale de afaceri intre reprezentantii companiei si principalii producatori si furnizori de componente auto din Romania interesati de cresterea calitatii tehnologiilor liniilor proprii de productie si de comercializarea externa a produselor lor prin reateaua globala de furnizori GM-FIAT-WWP.

400.000.000 de motive de a spune NU pirateriei software
Pe parcursul ultimilor ani, Business Software Alliance (BSA), cea mai importanta organizatie implicata in promovarea unui univers informatic legal si sigur, a efectuat campanii sustinute de informare a utilizatorilor romani de software cu privire la legislatia nationala a drepturilor de autor si, mai ales, cu privire la consecintele nerespectarii acestor prevederi legale. CCIRB, ca reprezentant al comunitatii de afaceri romanesti, este interesata de informarea agentilor economici asupra dispozitiilor legale aplicabile utilizarii programelor pentru calculator, in cadrul unei campanii derulate sub denumirea: Pro-protectia proprietatii intelectuale. In anul 2004 au fost adoptate o serie de reglementari legislative noi, care se inscriu in tendinta mondiala de protejare foarte stricta a drepturilor de autor, inclusiv asupra programelor pentru calculator. Astfel, conform Art. 139/9 din Legea nr. 8 din 1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe, modificata prin Legea nr. 285 din 2004, instalarea, stocarea, rularea sau executarea, afisarea ori transmiterea in retea a unui program pentru calculator fara autorizarea titularului dreptului de autor (fara licenta) reprezinta infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 4 ani sau cu amenda de la 100 de milioane de lei la 400 de milioane de lei.
Un important element de noutate este ca, in afara de organele de politie si de inspectorii Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, potrivit noii legi, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei este abilitat, prin Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, sa efectueze controale in domeniul piratarii programelor pentru calculator. De altfel, inca de la inceputul acestui an, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a creat portalul www.efrauda.ro, destinat primirii de sesizari privind activitatile aparent ilegale din sfera societatii informationale.
In cazul in care aveti nevoie de informatii suplimentare, puteti telefona la BSA Infoline, tel. (021) 224-2255, sa trimiteti un e-mail la BSARomania@bsa.org sau sa vizitati www.bsa.org/romania.

Actiuni organizate de CCIRB in perioada urmatoare

Seminarii pe probleme de mediu
Centrul de Informare si Consultanta pe Probleme de Mediu al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti organizeaza o serie de evenimente ce au drept scop pregatirea in domeniul mediului a firmelor romanesti in vederea integrarii economice in UE si conditiile de detinere a autorizatiilor de mediu de catre acestea.
1) "Implementarea recomandarilor documentelor de referinta pentru cele mai bune tehnici disponibile, conditie de conformare cu cerintele OUG34/2002"
Data 1 noiembrie 2004
Organizator DIRECTIA INFORMATII SI DEZVOLTAREA AFACERILOR
Loc SALA CUZA, Tronson II, Et.4, orele 9:00-15:00

2)"Cerinte si neconformitati in procedura de autorizare de mediu a agentilor economici din Bucuresti"
Data 8 noiembrie 2004;
Organizator DIRECTIA INFORMATII SI DEZVOLTAREA AFACERILOR
Loc SALA CUZA, Tronson II, Et.4, orele 9:00-15:00

Responsabil Nicoleta Tutos si Maria Neagu
Contact Telefon 3273411; Fax 3273468; Email ddab@ccir.ro, aura@ccir.ro

Invitatie la Conferinta "Responsabilitatea Sociala a Intreprinzatorilor"
CCIRB este partener local in cadrul proiectului "Cresterea Gradului de Constientizare a Responsabilitatii Sociale Corporative, in special a Intreprinderilor Mici si Mijlocii". Proiectul, coordonat de EUROCHAMBRES, UEAPME si Ogilvy si finantat de Comisia Europeana, consta in realizarea unor campanii de crestere a gradului de constientiare, care include organizarea a 65 de conferinte derulate in 29 de tari europene, printre care si Romania.
Campania de constientizare, sustinuta de Comisia Europeana, se incadreaza intr-un obiectiv mai larg al UE de promovare a competitivitatii economice odata cu protectia si imbunatatirea calitatii vietii si a muncii.
In cadrul Campaniei europene CCIRB va fi gazda Conferintei 'Responsabilitatea Sociala a Intreprinzatorilor', eveniment ce va avea loc pe data de 4 noiembrie 2004, orele 9:00 - 17:30 la sediul CCIRB, sala George Assan
si organizat in cooperare cu EUROCHAMBRES, UEAPME si Ogilvy.

CCIRB contribuie la familiarizarea agentilor economici cu prevederile privind respectarea proprietatii intelectuale
CCIRB a initiat  Programul de educare si constientizare a operatorilor economici, privind importanta protectiei si respectarii proprietatii intelectuale in derularea unei afaceri.
Avand drept scop familiarizarea agentilor economici cu reglementarile legale privind dreptul de proprietate intelectuala, cursul isi propune prezentarea :
- structurilor implicate si a serviciilor acestora;
- legislatiei specifice si a obligatiilor ce decurg din aplicarea acesteia de catre IMM-uri;
- valorificarii informatiilor din domeniul proprietatii industriale in managementul   companiei;
- fenomenului contrafacerii si al pirateriei.
Aveti acazia de a purta un dialog interactiv cu  experti din: Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, Oficiul roman pentru Drepturi de Autor, Business Software Alliance .
Cursul se va desfasura in zilele de 12 si 26 noiembrie.  Programul se afla pe site CCIRB : www.ccir.ro
Cursul este gratuit pentru membrii CCIRB si contra cost : 500.000 lei/ pers. inclusiv TVA, pentru solicitantii care nu sunt membrii CCIRB.
Pentru confirmare de participare: D-na. Rodica Czipszer - tel.327.34.39/431, fax. 327.34.68 e-mail: crodica@ccir.ro / ddab@ccir.ro

Vizita a unei delegatii italiene din regiunea Foggia
Perioada 3 - 7 noiembrie 2004
Organizator DIRECTIA DE RELATII EXTERNE SI COOPERARE INTERNATIONALA
Loc ROMEXPO, stand INDAGRA
Responsabil Irina Papadache, C.O. Zainescu
Contact Telefon 3226806; Fax 3229517; E-mail dre3@ccir.ro

CCIRB, partener al "Forum for International Communications"
JW Marriott Bucharest Grand Hotel va gazdui in perioada 8-11 noiembrie 2004 evenimentul "Zilele PR-ului romanesc", organizat de fundatia Forum for International Communications cu prilejul celei de-a doua editii a Galei Excelentei in Relatii Publice.
Decernarea premiilor va avea loc pe 8 noiembrie si va fi dublata in perioada 8-9 noiembrie de congresul international "Management through Communication - Communications Management", care va accentua rolul strategic al comunicarii, dimensiunea sa manageriala in functionarea eficienta a companiilor si institutiilor. Pe data de 10 noiembrie va avea loc un training practic cu tema "Crisis Communications", sustinut de renumitul profesor si practician Tony Meehan, directorul concursului international de comunicare "Golden World Award". In ziua de 11 noiembrie, va avea loc intalniriea informala dintre studenti si profesionisti, scopul acestui eveniment fiind de a oferi un sprijin studentilor in alegerea si inceperea unei cariere. Evenimentul va fi organizat la sediul CCIRB, sala Banatul, in colaborare cu Revista Cariere. Participarea este gratuita.
Pentru programul manifestarii si rezervari puteti accesa www.achelis.com/HomeAward2004.html.
Persoana de contact: Dana Oancea,  tel. 0722-964382, e-mail dana.oancea@achelis.com.


Informatii de interes

Conferinta internationala pe probleme de logistica
ARILOG (ASOCIATIA ROMANO-ITALIANA DE LOGISTICA) anunta organizarea celei de-a doua Conferinte Internationale din Romania cu tema: Logistica: Romania si Europa - probleme si cazuri de succes
Evenimentul va avea loc in Centrul de Conferinte al CROWNE PLAZA, BUCURESTI, sala Crowne Ballroom, in data de 4 noiembrie 2004 si va facilita schimbul de opinii si experiente intre profesionisti din domeniul logisticii la nivel international.
Temele de discutie acopera o gama larga de subiecte: depozitare, distributie si transporturi, achizitii si stocuri, indicatori de performanta, outsourcing, rolul sistemelor informatice, strategii de supply-chain. Sunt asteptati la acest eveniment atat manageri de logistica si supply chain, manageri financiari, manageri de operatiuni, de achizitii si transporturi, cat si specialisti si consultanti din domeniu.
Taxa de participare este de 75 EURO+TVA
Detalii si inscriere prin  fax: 311.06.26 sau prin e-mail la adresa: arilog@pcnet.ro

Evenimente externe

Forum pentru infiintarea si finantarea intreprinderilor - CreaWal 2004
Perioada de desfasurare: 16-17 noiembrie 2004,
Locul desfasurarii actiunii: Louvain la Neuve, Belgia
CreaWal 2004 este un forum care se adreseaza celor care doresc sa-si infiinteze o firma sau celor care cauta parteneri/noi surse de finantare in regiunea valona din Belgia.
Participarea este gratuita, este necesara inregistrarea pe Internet la adresa de mai jos.
Relatii suplimentare, programul conferintelor, brosura Forumului si alte informatii puteti obtine pe Internet la adresa: www.creawal.org

A 13-a Conferinta si Expozitie Internationala a Cimentului
Uniunea Araba pentru Ciment si Materiale de constructii (AUCBM) este organizatorul celei de-a 13-a editii a Conferintei si Expozitiei Internationale a Cimentului, ce se va desfasura la Muscat, Sultanatul Oman-ului, in perioada 23-25 noiembrie 2004, la sediul Al Bustan Palace Intercontinental Muscat. Conferinta coincide cu Adunarea Generala Anuala a Comitetului de Directori AUCBM.
La acest eveniment vor participa institutii, companii, universitati si unitati de consultanta arabe si internationale activand in domeniul industriei cimentului si a prelucrarii de piese de schimb si echipamente din domeniu.
Companiile romanesti interesate sa participe sunt rugate sa se inregistreze on-line pe pagina de internet a organizatorilor: www.aucbm.org.

Training intensiv pentru managerii de proiecte europene
In perioada 29.11 - 2.12. 2004 se vor desfasura la Budapesta o serie de traininguri si seminarii despre programele de finantare oferite de Uniunea Europeana si aspectele practice ale managementului proiectelor europene. Organizat de Geonardo Ltd., firma de consultanta high-tech specializata in consultanta de afaceri, evenimentul va oferi participantilor detalii despre modul de redactare a propunerilor pentru finantarea proiectelor din bani europeni, precum si managementul  acestor proiecte internationale.
Taxa de participare la sesiunea de traininguri este de 475 EURO + TVA si include: materialele de curs, o masa/zi.
Pentru inscriere si detalii: CONTACT PERSON: MR. KRISZTIAN LOHR
GEONARDO LTD., Training Division
Telefon: +36 1 250 67 03, Fax: +36 1 436 90 38
E-mail: training@geonardo.hu
Geonardo Headquarters:
Budapest, Kunigunda street 18.
1037 - Hungary
www.eucenter.org


TARGURI SI EXPOZITII

High Tech Show
La data de 21 octombrie, la Complexul expozitional Romexpo, a avut loc deschiderea oficiala a primei editii a expozitiei High Tech Show. Dedicat prezentarii produselor de inalta tehnologie, evenimentul este organizat cu sprijinul CCIRB. La deschiderea oficiala au participat Nicolae Vasile, prim-vicepresedinte al CCIRB, Gheorghe Popa, secretar de stat in Ministerul Educatiei si Cercetarii, Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei Parlamentare pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor a Camerei Deputatilor.
Organizarea acestei expozitii este in stransa legatura cu momentul alinierii Romaniei la standardele europene in ceea ce priveste cercetarea-dezvoltarea si high tech-ul.

Romexpo - gazda Targului International de Turism si Romhotel
La data de 21 octombrie, in cadrul Complexului expozitional Romexpo s-au deschis Targul International de Turism si Romhotel. Organizatorul, Romexpo s.a., a fost reprezentat de d-na Mariana Dicianu si de dl Catalin Trifu, directori ai Departamentelor de organizare targuri si expozitii. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a fost prezent prin secretarul de stat si presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, dl Nicu Radulescu. Au fost de fata reprezentanti ai asociatiilor si federatiilor patronale de profil ANAT, ANTREC, FIHR, FPTR si OPTBR.
Panglica inaugurala a fost taiata de secretarul de stat Nicu Radulescu. Deschiderea oficiala s-a bucurat si de participarea unei delegatii a Targului din Palermo, condusa de dr. Rag. Alessandro Trezza, presedintele Fiera del Mediterraneo Palermo.
Sloganurile sub care se desfasoara editiile din aceasta toamna sunt: Vacante la latitudinea ta si Marca distinctiei hoteliere.

Avanpremiere expozitionale

IndAgra, Expo Drink si All Pack
Din sezonul autumnal de expozitii organizate de Romexpo nu lipsesc, nici in acest an, trei manifestari care, fiind complementare ca tematica, se desfasoara concomitent. IndAgra, Expo Drink si All Pack vor avea loc in acest an in perioada 3-7 noiembrie.

IndAgra, expozitie internationala de echipamente si produse din domeniul agriculturii, zootehniei si industriei alimentare, se afla in acest an la cea de-a IX-a editie. Anul trecut manifestarea s-a bucurat de participarea a peste 450 de firme din 25 de tari.

Expo Drink este expozitia internationala de vinuri, bauturi alcoolice, racoritoare si echipamente de productie, ajunsa la editia a VIII-a. Anul trecut manifestarea s-a desfasurat pe o suprafata de 3.000 mp si a reunit 86 de firme expozante din 9 tari: Bulgaria, Cipru, Franta, Germania, Italia, Republica Moldova, Portugalia, Romania si Statele Unite ale Americii.

All Pack - expozitia internationala pentru ambalaje, materiale, masini si echipamente specifice, se desfasoara in acest an pentru a VI-a oara. La editia precedenta, pe o suprafata de 5.000 mp au expus 116 firme din 11 tari: Austria, Bulgaria, Cehia, Franta, Grecia, Italia, Polonia, Romania, Statele Unite ale Americii, Turcia si Ungaria.
In cadrul acestui targ vor fi prezentate: materiale pentru producerea ambalajelor, produse pentru ambalat, masini si dispozitive pentru producerea ambalajelor, pentru ambalat si pentru depozitare.
Sursa: newsletter-ul "ROMEXPO News": https://www.kinecto.ro/customers/Romexpo/octombrie_2004/ro/index.html

Agenda targurilor externe
Romexpo va ofera posibilitatea de a participa in cadrul misiunilor economice sau prin reprezentare la targuri in strainatate.
Pentru informatii suplimentare, puteti contacta Departamentul Marketing, Relatii Externe, tel: 021.202.57.43, 021.224.31.60/1082, 1075; fax: 021.202.57.03; e-mail: darvariu@romexpo.org si Oficiul Targuri Externe la tel: 021.202.57.28, tel./fax.: 021202.57.20; e-mail: cristina.ionici@romexpo.org; diana.niculcea@romexpo.org
BELPRODUCT
(30.11-3.12)
Minsk, Rep. Belarus, Targ de produse alimentare
HEIM & HANDWERK
(27.11-5.12)
Munchen, Germania. Targ de artizanat, produse manufacturiere, sticlarie, decoratiuni pentru sarbatorile de iarna, cu vanzare de produse in cadrul standului.

Invitatie la expozitia International Autumn Trade Fair Dubai
Romexpo organizeaza in perioada 12-16 decembrie 2004 o misiune economica la Dubai, in Emiratele Arabe Unite, cu ocazia expozitiei "International Autumn Trade Fair Dubai".
Tematica acestei manifestari, ajunsa la cea de-a XIX-a editie, cuprinde: bunuri de larg consum, mobila pentru casa si birou, materiale de constructii, electronice si electrocasnice, plastice, sticlarie, portelan, cristal, textile, pielarie, articole sport, mobila pentru casa si birou, articole sanitare, articole pentru casa si bucatarie, detergenti si chimicale, arta, antichitati, cadouri, bijuterii, birotica, confectii, produse alimentare, electrice, cosmetice, jucarii.

Programul expozitional  18 - 30 noiembrie 2004
SALON SECURITY ,   Noiembrie 18-21, BACAU
        protectia omului si mediului, asistenta sociala
ELECTROTEL 2004 ,   Noiembrie 18-21, PITESTI
        electronice, electrice, electrocasnice
VACANTA DE IARNA ,   Noiembrie 18-20, CONSTANTA
        sport - turism, vacanta - agrement
IN VINO VERITAS ,   Noiembrie 18-20, CONSTANTA
        alimentatie, bauturi, utilaje si dotari specifice sectorului alimentar
DELICATESSE 2004 ,   Noiembrie 18-20, CONSTANTA
        alimentatie, bauturi, utilaje si dotari specifice sectorului alimentar
EXPOCONFORT ,   Noiembrie 18-21, BACAU
        locuinte, amenajari locuinte, mobilier, decoratiuni
TINART ,   Noiembrie 22-25, BUCURESTI
        arta populara, artizanat, folclor
MICUL PRODUCATOR 2004 ,   Noiembrie 24-28, BUZAU
        targuri cu caracter general
GAUDEAMUS ,   Noiembrie 24-28, BUCURESTI
        carte, publicitate si reclama, editura si tipografie
SUVENIRURI ,   Noiembrie 25-28, BUCURESTI
        cadouri, jocuri, jucarii
COSMETICS - BEAUTY HAIR ,   Noiembrie 25-28, BUCURESTI
        cosmetica, estetica, parfumerie, coafura, frumusete
MODEXPO ,   Noiembrie 25-28, BUCURESTI
        tesaturi, imbracaminte, incaltaminte, marochinarie, moda
EXPOFLORA ,   Noiembrie 30-Decembrie 1, ALBA IULIA
        agricultura, silvicultura, zootehnie si produse din domeniul agricol


OPORTUNITATI DE AFACERI

Oferte de produse
Firma RIBLER GmbH din Germania ofera un nou tip de adeziv pe baza de apa, folosit in industria hartiei, cartonului, pielariei si textila, care sa inlocuiasca vechea tehnologie. Avantajele noii tehnologii sunt: fara consum de energie, fara fum, usor de curatat, usor de manevrat, se poate folosi la temperaturi sub 30 grade Celsius.
Firma cauta un distribuitor in Romania. Persoanele interesate o pot contacta pe doamna Elena Shutk.
Tel. +49 711 723045, fax: +49 7117289310, e-mail: ribler-gmbh@t-online.de
Adresa: Plieninger Str 58, 70567, Stuttgart, Germania.

 

GHID DE INTEGRARE EUROPEANA

Protectia consumatorilor si a sanatatii
Capitolul nr. 23 de negociere
Acquis-ul corespunzator capitolului "Protectia consumatorilor si a sanatatii" cuprinde urmatoarele domenii: publicitate inselatoare, responsabilitate pentru produsele cu defecte, vanzari directe, credite pentru consumatori, produse contrafacute periculoase, pachete de servicii turistice, siguranta produse, contracte continand vicii de terminologie in defavoarea consumatorilor, utilizare activelor de catre mai multi beneficiari prin partajarea timpului, vanzare la distanta, publicitate comparativa, preturi produse alimentare, garantii pentru vanzarile de bunuri de larg consum si embargouri. De asemenea, acquis-ul include o decizie a Consiliului privind infiintarea unui sistem de informare despre accidente la domiciliu si in zone de recreere (EHLASS) si 3 decizii ale Comisiei referitoare la comitete pentru problemele consumatorilor si pe diferite domenii stiintifice. Alte doua decizii ale Comisiei, adoptate in februarie 2000, referitoare la controalele la fata locului in domeniul veterinar, efectuate de experti ai Comisiei in statele membre si in tari terte, completeaza acquis-ul corespunzator acestui capitol.
Protectia consumatorilor trebuie privita ca o politica orizontala al carei scop este promovarea intereselor consumatorilor atunci cand se elaboreaza politica referitoare la piata interna, precum si celelalte politici comunitare.
Intelegerea si aplicarea politicii de protectie a consumatorilor se dovedesc a fi de o importanta deosebita pentru economiile aflate in tranzitie (de la economia de stat la economia de piata), asa cum este cazul celor mai multe tari candidate.
Armonizarea regulilor privind protectia consumatorilor este un element esential in eliminarea barierelor comerciale si asigurarea unui spatiu economic integrat, unde serviciile si bunurile pot circula la acelasi standard de siguranta si calitate, si unde consumatorii pot beneficia de un nivel la fel de inalt de protectie a drepturilor lor. Asigurarea acestor standarde si eliminarea barierelor comerciale sunt de o importanta deosebita in tarile candidate la aderare. De fapt, in aceste tari, nevoia de a garanta drepturile consumatorilor si de a asigura libera concurenta si circulatie a bunurilor este chiar mai mare decat in UE.
Consiliul de la Copenhaga din 1993 a recunoscut in mod clar importanta armonizarii acquis-ului din domeniul protectiei consumatorilor, considerindu-l o prioritate evidenta in procesul de aderare. Si in Acordurile de Asociere, care pot fi considerate ca prim pas in procesul de aderare si baza extinderii pietei interne la tarile candidate, nevoia de a armoniza regulile din domeniul protectiei consumatorilor este foarte clar exprimata.
Uniunea Europeana recunoaste cinci drepturi de baza ale consumatorului, acceptate la nivel international:
- dreptul la protectia sanatatii si ssigurantei;
- dreptul la protejarea intereselor economice;
- dreptul la plata de penalitati;
- dreptul la informatie si educatie.
- dreptul la reprezentare.
Aplicarea in practica a acestor drepturi are in vedere, in principal, doua domenii:
1. Informarea - printre principiile acestei politici se numara: transparenta informatiei privind produsul, dezvoltarea serviciilor de informare a consumatorului, precum si extinderea testarii comparative a produselor;
2. Achizitia - pentru elaborarea acestei politici s-a tinut cont de faptul ca orice consumator trebuie sa fie in masura sa:
- evalueze caracteristicile de baza (calitatea, cantitatea, pretul si felul) ale bunurilor si serviciilor ce i se ofera, pentru a putea face o alegere avizata dintre produsele si serviciile aflate in competitie;
- foloseasca bunurile si serviciile in siguranta si in mod satisfacator;
- solicite reparatii pentru orice vatamare fizica sau paguba cauzata de produsul sau serviciile achizitionate.
Romania a deschis si a inchis acest capitol in timpul Presedintiei Belgiene a Uniunii Europene, in iulie 2001, fara a avea nevoie sa ceara perioade de tranzitie sau derogari de la acquis-ul comunitar privind acest domeniu.
Mai multe informatii la: https://europa.eu.int/scadplus/leg/en/s16000.htm
Sursa de informare: www.infoeuropa.ro


SEMNAL LEGISLATIV
 
In perioada 20.10. - 26.10.2004, au aparut in Monitorul Oficial urmatoarele acte normative care ar putea prezenta interes pentru operatorii economici:
- M.O. nr.961/20.10.2004: Ordin nr.41 pentru aprobarea Regulamentului nr.8/2004 privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor.
- M.O. nr.962/20.10.2004: Ordinul nr.250 al presedintelui autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind aprobarea Procedurii de constatare a indeplinirii de catre asociatiile si federatiile de asociatii de consumatori a conditiilor prevazute de lege pentru recunoasterea de catre Guvernul Romaniei ca fiind de utilitate publica.
- M.O. nr.966/21.10.2004:
o HG nr.30 pentru adoptarea Codului privind conduita etica si profesionala in domeniul auditului financiar, elaborat de Federatia Internationala a Contabililor (IFaC), editia 2003.
o HG nr.31 pentru modificarea Normelor privind procedurile de control al calitatii auditului financiar.
- M.O. nr.973/22.10.2004: Ordin nr.45 pentru aprobarea Regulamentului nr.9/2004 privind adecvarea capitalului societatilor de servicii de investitii financiare.
- M.O. nr.976/25.10.2004: Lege nr.403 pentru modificarea si completarea Legii nr.32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor.
- M.O. nr.981/25.10.2004: OUG nr.84 privind modificarea art. II din Legea nr.149/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, precum si a altor acte normative cu incidenta asupra acestei proceduri.
- M.O. nr.982/26.10.2004: Ordin nr. 1561 al ministrului finanaelor publice pentru aprobarea Deciziei Comisiei fiscale centrale nr.6/2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe venit, taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala.


GHID INTERNET
 
https://www.baminfo.com
Legaturi catre resurse de afaceri si financiare

https://www.powersourcing.com
Director de furnizori, cu motor de cautare si index de pagini

https://www.ceotrak.com
Resurse de afaceri editate de factori umani, avand index de informatii. Includerea propriei oferte pe site este gratuita dupa aprobarea continutului.