Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Șantierul Naval din Mangalia, iar cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore este pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume.

De asemenea, au mai fost lansate doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut și vor continua în cursul anului viitor, anunță Ministerul Economiei printr-un comunicat de presă.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa, iar odată cu preluarea managementului șantierului, compania s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

Șantierul beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantier, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

"Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală", a declarat ministrul Virgil Popescu.

Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulți clienți:

- navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime - lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare - DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare - alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro;

- doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo - construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul - pe culoare - cu o lungime totală de 1034 metri;

- doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd's Register.

Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.

Damen a câștigat oferta de construire a acestor nave datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și infrastructurii dovedite de Șantierul Naval Damen Mangalia.