Comisia Europeană a acuzat marți Amazon că a distorsionat concurența pe piețele de retail online și a anunțat că a pornit o a doua investigație asupra practicilor de comerț electronic ale gigantului american.

„Comisia este nemulțumită de faptul că, în mod sistematic, Amazon a utilizat datele comercianților independenți care utilizează platforma sa în beneficiul propriilor sale afaceri de retail, care concurează în mod direct cu cele ale altor comercianți”, a subliniat Executivul comunitar, într-un comunicat.

De asemenea, Comisia a demarat o a doua anchetă pentru practici anticoncurențiale care vizează platforma Amazon, pe fondul suspiciunilor că aceasta acordă un tratament preferențial ofertelor proprii sau ale comercianților care utilizează serviciile sale de logistică și de livrări, scrie Agerpres.

Potrivit Executivului UE, Amazon joacă un dublu rol: pe de o parte oferă o piață unde comercianții independenți pot să își vândă produsele direct către consumatori, iar de de altă parte Amazon vinde produse în calitate de comerciant pe aceeași piață, în concurență cu ceilalți comercianți.

„Trebuie să ne asigurăm că platformele duale cu o putere de piață, cum este Amazon, nu distorsionează competiția. Datele cu privire la activitatea altor comercianți nu ar trebui utilizate în beneficiul Amazon atunci când acesta acționează drept concurent pentru acei comercianți”, a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.

Aceste acuzații vin într-un context în care pandemia de COVID-19 a stimulat vânzările online, ceea ce a amplificat rolul jucat de Amazon în economia mondială.

Vestager este renumită pentru poziția sa dură față de practicile antitrust. În mandatul său, Uniunea Europeană a impus amenzi mari unor giganți, precum Google.