Comisia Europeană vrea să dețină atribuții suplimentare pentru a penaliza marile companii din domeniul tehnologiei, a anunțat duminică publicația britanică Financial Times (FT), potrivit Agerpres.

Planul propus include forțarea giganților din domeniul tehnologiei să scindeze sau să vândă unele din operațiunilor lor europene dacă se consideră că dominația lor pe piață amenință interesele clienților și a rivalilor mai mici, susține FT.

Executivul comunitar ar urma să propună noi reglementări până la finalul anului, numite "Actul privind serviciile digitale", care va spori responsabilitățile social media și obligațiile față de conținutul de pe platformele lor.

Propunerile, are vor fi folosite doar în condiții extreme, includ și capacitatea de a exclude integral mari companii din domeniul tehnologiei de pe piața unică, a declarat comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, într-un interviu acordat FT.

De asemenea, autoritățile de la Bruxelles iau în considerare un sistem de evaluare care va permite publicului și acționarilor să evalueze comportamentul companiei în domenii ca respectarea obligațiilor fiscale și viteza cu care retrag conținutul ilegal, susține FT.

Activitățile prin care astfel de companii împiedică clienții să treacă la alte platforme sau forțează clienții să utilizeze doar un serviciu ar putea duce la sancțiuni mai dure din partea organismelor de reglementare, a explicat Breton.

Și Cecilio Madero Villarejo, adjunctul directorului general al departamentului de concurență de la Comisia Europeană, avertiza recent că organismele UE de reglementare antitrust iau în considerare reglementări mai dure față de giganții din domeniul tehnologiei, forțându-i să facă mai mult pentru a asigura condiții de concurență echitabile.

O astfel de decizie ar putea afecta Facebook, Amazon, Apple și Google. Cele patru companii se află sub analiza organismelor de reglementare antitrust din Uniunea Europeană, după ce rivalele lor s-au plâns că sunt excluse de pe piețele cheie. În mod tradițional, Comisia Europeană ordonă companiilor stoparea practicilor anticoncurențiale.

Aceasta, însă, ar putea să nu fie suficient, în special pe piețele digitale, a explicat Cecilio Madero Villarejo.