Cifra de afaceri a companiilor din comerțul cu amănuntul a crescut în primele nouă luni ale anului, susținută de vânzările de alimente și produse nealimentare, arată datele statistice.

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în primele nouă luni ale acestui an atât ca serie brută, cu 1,7%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 1,4%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a anunțat joi Institutul Național de Statistică.

Ca serie brută, avansul afacerilor din comerț a fost de generat, în perioada ianuarie-septembrie, de creșterea vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,8%) și a vânzărilor de produse nealimentare (+3,9%). Pe de altă parte, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 8,4%.

Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, creșterea s-a datorat avansului vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,8%) și vânzărilor de produse nealimentare (+3,5%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 8,4%.

În luna septembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut față de luna precedentă atât ca serie brută cu 0,4%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 1,7%.

Față de luna septembrie 2019, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 4,6%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 3,5%.