Aproape jumătate dintre români (49,7%) au efectuat între una și trei comenzi online, în ultimele 30 de zile, iar patru din zece clienți (40,9%) au alocat între 301 și 1.000 de lei pentru achiziție.

Potrivit unui raport al pieței de e-Commerce din România, dat publicității miercuri, 43,4% dintre respondenți au plasat comenzile de pe laptop sau de pe desktop, 62,1% au ales majoritatea comenzilor la magazine online care comercializează produse fizice, în timp ce 74,1% consideră prețul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online.

De asemenea, peste jumătate din totalul persoanelor chestionate (50,3%) preferă livrarea acasă, prin curier, 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar, 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media, iar 47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important.

În același timp, 50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia, deși o pondere de 45,4% au realizat cele mai multe cumpărături din afara țării, de pe platforma Temu.

Raportul de specialitate relevă și faptul că mai mult o treime (34,7%) dintre români se axează pe prețurile mici atunci când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării, în timp ce 34,3% comandă ocazional (de două-trei ori pe an), de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay.

Totodată, 41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și, drept urmare, vor mai efectua comenzi internaționale, 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine de peste hotare și 34,7% sunt de părere că, în general, durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulțumește cel mai mult.