RAR: UE pregătește o modificare legislativă pentru a evita emisiile excesive ale motoarelor auto
Uniunea Europeană urmează să adopte o modificare legislativă menită să prevină riscul de a avea situații echivalente cu scandalul recent legat de emisiile motoarelor Volkswagen din SUA, potrivit Registrului Auto Român (RAR).
Într-un comunicat al RAR, instituția menționează și faptul că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană și nu de către cea română. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine autorității care a emis omologarea.
Reprezentanții RAR explică faptul că principiul de admitere pe piață pentru vehiculele noi este complet diferit între UE și SUA. Astfel, dacă în statele Uniunii Europene omologarea se face de către o autoritate independentă, în SUA se aplică principiul auto-certificării de către producătorii auto.
„Din diferența celor două principii de admitere pe piață se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenție mai mare pentru punerea pe piață a unor vehicule cu probleme. În același timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancțiuni mai drastice”, mai spune comunicatul RAR.
Cu toate acestea, legislația europeană urmează să fie schimbată. Autoritatea română susține că mai multe comisii tehnice la nivelul UE au studiat monitorizarea emisiilor de gaze poluante în afara ciclului oficial de măsurare și au concluzionat că este necesară o modificare legislativă pentru a evita un nivel excesiv al acestora.
Noul set de măsuri – care presupune o metodă alternativă de măsurare cu echipamente ambarcate în vehicul și în funcționarea reală, pe șosea – poartă denumirea generică de RDE (Real Drive Emission). Potrivit RAR, modificarea legislativă a trecut de avizele Comisiei Europene și se află în prezent în discuție la nivelul UE.