Valoarea medie a coșului de cumpărături online a crescut cu 5,8%, anul trecut, comparativ cu 2020, până 52,6 euro, în timp ce 69% dintre cumpărăturile românilor în mediul virtual au fost realizate de pe telefonul mobil.

Datele reies dintr-o analiză realizată de 2Performant, companie de tehnologie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), citată de Agerpres.

Pe o piață de e-commerce estimată de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) la peste 6 miliarde de euro, 2Performant a intermediat, în 2021, un număr de 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platforma sa.

Conform datelor centralizate, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări, în cursul anului trecut, este condus de Fashion - cu 363.300 de vânzări, în creștere cu 30% față de anul anterior. Pe locul al doilea în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări se situează categoria Book, Movies and Music - cu 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com (+29%), urmate de Beauty (145.400 de vânzări, +3,4%), Home and Garden (80.100 vânzări, +46%) și Electronics IT&C (79.900 de vânzări, +11,4%).

Analiza de specialitate relevă faptul că, în 2021, a crescut valoarea medie a coșului de cumpărături, până la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% față de 2020. În privința dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele 2Performant arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil și doar 29,8% de pe desktop. "Cu toate acestea, valoarea medie a coșului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achizițiile mai importante ca preț de pe desktop", notează sursa citată.

În 2021, platforma tehnologică 2Performant.com, dezvoltată "in house", prin care profesioniști în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23,4% mai multe decât în anul precedent. Pe segmentul traficul de pe desktop, cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, a fost miercurea, ora 11:00 fiind cea mai bună pentru cumpărăturile online. Totodată, raportat la traficul pe mobil, duminica a fost cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, iar ora 10:00 a fost cea mai bună pentru cumpărături online.

Sursa principală de trafic, în funcție de numărul de click-uri, rămâne Google, cu 23,7 milioane, în creștere cu 65,3% față de 2020, urmat de Facebook - cu 7,7 milioane de click-uri (-16,3%).

De asemenea, ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, în perioada de Black Friday. Astfel, în perioada 1 - 14 noiembrie a anului trecut, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 de vânzări, în valoare de 6.929.804 euro (plus TVA), cu 47,8% mai mari decât cu un an în urmă.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Compania este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), sub simbolul 2P.