Un număr tot mai mare de consumatori folosesc activ Internetul pentru cumpărături în România. Chiar dacă nu întotdeauna fac achiziția online, utilizatorii compară pe web prețuri, identifică produsul dorit sau citesc părerea altor cumpărători.

Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des în 2018 versus 2017 pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea, relevă un studiu al companiei de cercetare GfK.

Potrivit GfK FutureBuy 2018, pentru potențialii cumpărători este important să consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care îi interesează și recenziile experților.

„De asemenea, este foarte important pentru ei să poată compara prețurile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum și să aibă acces la demonstrații despre cum funcționează produsele. De acești factori țin seama shopperii mai cu seamă în cazul produselor electro-IT, a altor bunuri de folosință îndelungată sau îmbrăcăminte”, se arată într-un comunicat de presă al firmei de cercetare.

Aceasta a constatat că, pentru 44% din cei 1.000 de subiecți chestionați, compararea prețurilor din diferite magazine este o practică tot mai frecventă, România situându-se peste nivelul global la acest capitol. 41% dintre respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumpărături, în scădere cu 2 procente față de anul anterior.

Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumătate dintre românii din mediul urban utilizatori de internet.

„Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de creștere în 2018 față de anul anterior în România sunt cumpărăturile de pe dispozitive mobile în timp ce se uită la televizor, folosirea acelorași dispozitive pentru a plăti în magazine și realizarea de achiziții la click pe reclame online”, se arată în studiu.

Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații. Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.