La niciun an de la deschidere, Aeroportul Brașov raportează deja pierderi financiare
Consilierii județeni brașoveni au aprobat joi situația financiară a Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav pentru 2023, an în care a fost înregistrată o „pierdere de 1,572 milioane de lei”.
„Această pierdere a fost una contabilă”, a declarat în plen directul economic al Consiliului Județean Brașov, Gabriela Agafiței.
„Pierderea a fost cauzată de întârzierea emiterii unor facturi către Aeroportul Brașov, în contextul preluării de către acesta a contractului cu furnizorul de electricitate. Până la momentul predării obiectivului, contratul era încheiat cu Consiliul Județean Brașov. Factura a venit foarte târziu. Pierderea nu înseamnă că nu au avut bani să plătească. Pierderea este una contabilă, nu se datorează faptului că aceștia nu au avut lichidități pentru a plăti aceste facturi”, a menționat reprezentanta Consiliului Județean Brașov, potrivit BZB.
Conform documentației aferente hotărârii aprobate de Consiliul Județean Brașov, în anul 2023, veniturile totale ale regiei au s-au ridicat la 13,668 milioane de lei, din care 11,503 milioane lei a fost cuantumul total al subvențiilor de la Consiliul Județean Brașov.
În ceea ce privește cheltuielile, acestea au fost în cuantum de 15,240 milioane lei.
Diferența de 1,572 milioane de lei (factura la curent) va fi acoperită din subvenția/veniturile proprii din 2024.
Pe de altă parte, raportul auditorului intern, care a analizat activitatea aeroportului, se arată că la finalul anului trecut se „înregistrează datorii curente în sumă de 4,957 milioane lei. Valoarea acestora este peste valoarea mijloacelor circulante, ce însumează 3,128 milioane lei. Entitatea deține la data de 31 decembrie 2023 active imobilizate nete în cuantum de 256.114 lei și nu deține imobilizări financiare. Având în vedere aspectele prezentate mai sus, există un anumit grad de risc privind continuitatea activității. Opinia noastră nu este modificată cu privire la acest proiect și nu avem cunoștință de evenimente sau condiții viitoare care pot determina entitatea să nu își mai desfășoare activitatea în baza principiului continuității activității în afară de aspectele prezentate”.
Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav a avut o perioadă de funcționare de 6 luni jumătate, 15 iunie – 31 decembrie 2023.
+++
Pe 15 iunie 2023, prima cursă a aterizat pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, primul aeroport construit de la 0 în România ultimilor 50 de ani.
Primul avion care a aterizat pe Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav a fost un Boeing cu 100 de locuri, operat de TAROM, care a fost pilotat de Cătălin Prunariu, fiul primului cosmonaut român, brașoveanul Dumitru Prunariu.
Noua aerogară este în top trei cele mai moderne din România și are tehnologii de securitate de ultimă generație, cum ar fi echipamentele de scanare a bagajelor dotate cu algoritmi de detecție a explozibililor lichizi, ceea ce înseamnă că pasagerii nu vor mai fi obligați să scoată laptop-urile și lichidele din bagajele de mână.
Aeroportul beneficiază de controlul la distanță al zborurilor. Turnul virtual de control de la Brașov a costat aproximativ 16 de milioane de euro. El va fi dirijat de la Arad și va putea fi operat de șase angajați, în loc de 30, de câți are nevoie unul clasic.
Acesta a fost realizat de compania UTI, unul dintre principalii furnizorii de soluții complexe pentru aeroporturi din România. Pentru contractul de la aeroportul din Brașov, UTI a colaborat cu firmele Saab – Suedia și Thales – Italia, principalii furnizori de tehnologie pentru turnul virtual și respectiv sistemele de radio navigație.
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav este situat la o distanță de 12 km de Brașov, iar proiectul și planul au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista are o lungime de 2.820 m, o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,50m. Pe pista aeroportului va putea ateriza și decola orice tip de avion, cu excepția lui A380, pentru care trebuie un terminal special și o pistă mai lungă.
Lucrările de construcție a terminalului de pasageri au început la 17 martie 2020. În aprilie 2020 au început să se toarne fundațiile viitoarei clădiri a terminalului. Terminalul are o suprafață de circa 11.000 de metri pătrați.
În august 2020 se montau ferestrele fațadei terminalului de pasageri, iar în luna septembrie a fost montat acoperișul acestuia. În interiorul terminalului au fost montate escalatoarele, instalațiile de transport al bagajelor călătorilor etc.
de noapteamintii 29 Mai 2024 07:13
atâta timp cât e închis aeroportul nu funcționează bă!! și ca sa înțeleagă toți imbecilii când un aprozar e închis nu vinde nimic pentru că nu are clienți.
faceți analize economice când o să fie functional 24ore ca orice aeroport