Guvernul a aprobat marți indicatorii tehnico-economici ai metroului din Cluj-Napoca. Durata de execuție este estimată la zece ani.

Executivul a adoptat în ședința de marți Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou și tren metropolitan”, a precizat Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al guvernului după ședință.

„Durata de execuție a investiției, circa 10 ani, cu o linie de metrou ușor care include 19 stații subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a menționat Cărbunaru.

El a mai spus că finanțarea lucrării se va face din „fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești”.

Metroul din Cluj este unul dintre proiectele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Din PNRR ar urma să fie finanțată o primă secțiune a metroului, cu nouă stații și 7,5 kilometri.

În total, linia de metrou ar urma să coste circa 5,7 miliarde de lei, iar durata de execuție era preconizată la șapte ani, într-un HG adoptat anul trecut.

Prin PNRR, România intenționează să obțină finanțări de 29,2 miliarde de euro, dintre care granturi în valoare de 14,24 miliarde de euro și împrumuturi în valoare de 14,942 miliarde de euro.