Ministerul Transporturilor anunță că membrii Comisiei Centrale de Recepție la terminarea lucrărilor de la magistrala de metrou Drumul Taberei și cei ai Comisiei de Punere în Funcțiune au semnat procesele-verbale prin care magistrala va fi deschisă.

"Astăzi (vineri - n.r.) s-au semnat cele două procese-verbale de către comisiile de specialitate, și anume, cel de recepție la terminarea lucrărilor și cel de punere în funcțiune (PIF) a acestui obiectiv. După îndeplinirea tuturor procedurilor administrative, care au mai rămas de efectuat de către beneficiar,  urmează să stabilim momentul la care metroul poate fi  dat în exploatare cu călători. Suntem  acum în situația în care pot să afirm cu certitudine că în curând bucureștenii pot să folosească cel mai așteptat mijloc de transport din această zonă, și anume, metroul din drumul Taberei. A fost o muncă titanică, începută din prima zi a mandatului meu de ministru, pentru a putea să le ofer bucureștenilor, din zona Drumul Taberei și nu numai, ceea ce așteptau de atâția ani. Mulțumesc tuturor acelora care au făcut posibil să ajungem astăzi la acest deznodământ extrem de fericit pentru bucureșteni”, a declarat transmis ministrul Lucian Bode, citat într-un comunicat de presă.

Șefa Metrorex, Marianei Miclăuș, a demisionat pe 2 iulie după ce termenul de 30 iunie asumat pentru deschiderea metroului din Drumul Taberei nu a fost respectat.

"Așa cum am spus, de la începutul mandatului de ministru, un proiect extrem de important și o prioritate de infrastructură este Magistrala de metrou M5 Râul Doamnei - Eroilor. Încă de la numirea doamnei Miclăuș în funcția de director general interimar i-am spus că semnătura pusă pe un document care nu poate fi validat în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie. După nenumăratele discuții tehnice cu toți factorii implicați, de la beneficiar, antreprenor, subcontractori sau furnizori, am atras atenția asupra termenului de finalizare și darea în circulație cu călători, iar cei care vor greși trebuie să plătească. După ce toți cei implicați m-au asigurat că termenul de finalizare a acestei magistrale va fi 30 iunie 2020, termen asumat în mod neforțat, i-am transmis doamnei director Miclăuș că, din acel moment, va sta cu mandatul pe masă. Este bine că doamna Miclăuș a înțeles că atunci când ești într-o funcție de răspundere pe lângă realizările profesionale, trebuie să îți asumi și eșecurile", spunea Lucian Bode în urmă cu câteva luni.

Pe 22 iunie, premierul Ludovic Orban spunea că Magistrala M5 va fi dată în folosință cât de repede este posibil.

"Cine se frige cu ciorbă suflă și în iaurt. Când va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil. (...) Din punct de vedere tehnic, am evaluat, am analizat care sunt problemele. De fapt, sunt două probleme tehnice. Din păcate, nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală, care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două", a explicat Orban, adăugând că e important ca metroul să fie pus în funcțiune "cât mai repede posibil", dar atunci când proiectul este finalizat din punct de vedere tehnic, astfel încât să nu existe niciun fel de risc.

Contractele pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei au fost semnate în 2011, iar durata de execuție pentru galerii, stații și depou trebuiasă fie de 36 de luni. Magistrala de metrou din Drumul Taberei va lega vestul Bucureștiului de centru, iar secțiunea Râul Doamne i- Eroilor va avea o lungime de 7 km, cu 10 noi stații și un depou. 

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanțare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuției lucrărilor, potrivit HotNews.ro.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

Valoarea totală a proiectului de metrou DrumulTaberei - Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Bucureștiul va ajunge la 78 de kilometri de rețea și la 63 de stații de metrou.