Proiectul metroului din Cluj-Napoca dispune de un nou montaj financiar, după ce a au fost puse în discuție cele 300 de milioane de euro alocate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Anunțul a fost făcut marți de primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, care a spus, într-o conferință de presă desfășurată online, că luni, 23 septembrie, a fost semnat un act adițional la contractul de finanțare pentru metrou. Astfel, metroul va avea o componentă de finanțare și din obligațiuni verzi.

„Ieri am semnat împreună cu domnul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, un act adițional la contractul de finanțare pentru metrou. Astfel, pe lângă finanțarea din PNRR, avem finanțarea din obligațiuni verzi. Din obligațiuni sunt acoperite cheltuieli de 2 miliarde de euro. Această nouă sursă de finanțare acoperă cheltuielile prezente și viitoare. Cea din PNRR este menținută. Scrie în contract. Ea există. Pe lângă ea, avem și pentru prezent, adică contractul până în 29 decembrie 2026, finanțare. Vreau să mulțumesc public domnilor miniștri Boloș și Grindeanu, dar și domnilor Ciucă și Ciolacu. Toți au fost parte a soluției și nu a problemelor””, a declarat Emil Boc.

Edilul clujean a insistat că „proiectul are bani. Se lucrează la mutarea utilităților, apoi se vor face stațiile metroului. Banii nu sunt pierduți”.

„Noi avem contractul de finanțare semnat, este valabil. În mod evident, banii din PNRR sunt doar o mică parte din costul metroului. De când am început acest proiect am lucrat și continuăm să lucrăm la sursele care să continue să asigure finanțarea până în 2031, în condițiile în care fondurile din PNRR sunt valabile doar până în 2026. Nu mă pot referi la toate aspectele tehnice, pentru că momentan sunt în lucru. Dar, repet: Acest proiect este în picioare. Vine momentul adevărului, care nu este departe”, a mai adăugat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.