Subiecte relevante ale lunii martie: Eugen Teodorovici: "Lucram la o strategie nationala in domeniul achizitiilor publice care va fi trimisa Comisiei Europene" // Cele mai relevante achizitii: O serie de achizitii publice s-au desfasurat sau sunt inca in atribuire.

foto: sigla Patriarhiei Romane

Subiecte relevante ale lunii martie: Eugen Teodorovici: "Lucram la o strategie nationala in domeniul achizitiilor publice care va fi trimisa Comisiei Europene"

Guvernul lucreaza la un document strategic in domeniu achizitiilor publice, strans legat de punerea in aplicare a noilor prevederi din Directivele europene proaspat adoptate la Bruxelles, a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, pentru EurActiv.ro/HotNews.ro. Acesta va reflecta modul de transpunere a celor trei directive si cum anume va fi modificat cadrul institutional, mai concret, simplificarea sau comasarea unor structuri astfel incat sa fie asigurate doua functii principale, in sistem.

Declaratiile lui Eugen Teodorovici - transcriere:

In domeniul achizitiilor publice, sunt cele trei noi directive europene; trebuie sa dezvoltam si sa trimitem Comisiei Europene o strategie nationala pe achizitii publice si sa abordam trei puncte in acest document

  • 1) Partea de cadru legislativ, felul in care Romania va transpune aceste noi directive in legislatia nationala si de cand o va face;
  • 2) Al doilea aspect: partea de cadru institutional, sa aratam daca acest cadru care stim ca ne creeaza foarte multe probleme poate fi modificat, si cum, adica simplificarea nr de structuri, comasarea unora. Practic, sa mergem pe ceea ce prevede noua directiva, si anume in special pe functia de reglementare, functia de remedii - principalele puncte
  • 3) Al treilea punct: partea de pregatire pt tot ce inseamna autoritati contractante si acei experti care sunt cooptati in, sa spunem, Comisia de evaluare.

Acestea sunt trei aspecte pe care noi acum lucram; noi vom pune pe masa Guvrenului un document care sa arate in special partea de mecanism de implementare si structurile, partea institutionala fiindca stim ca aici au fost foarte multe neplaceri create in anii trecuti; cu solutii pentru fiecare, in parte.

 Declaratiile au fost facute cu ocazia seminarului "Perspectiva administrației locale privind proiectele i domeniile prioritare cu impact asupra dezvoltarii locale, finanțabile din fonduri structurale in urmatorii 7 ani", organizat de Institutul pentru Politici Publice in data de 24 martie. 

Cele mai relevante achizitii publice recente: Achizitie echipamente IT pentru europarlamentare/ 71,7 milioane RON - Apavital Iasi, licitatie suspendata/ 54 milioane RON - contract atribuit de Patriarhia Romana


Ministerul de Interne achizitioneaza echipamente si consumabile pentru europarlamentare/ Un contract de asistenta tehnica in valoare de 71 milioane RON a fost scos la licitatie de compania Apavital SA insa, dupa mai multe contestatii, licitatia a fost suspendata / Patriarhia Romana a parafat cu AEDIFICIA CARPATI un contract de peste 10 milioane de euro pentru "Restaurare, consolidare si protectie a monumentului Palatul Patriarhiei Bucuresti".
Ministerul de Interne achizitioneaza echipamente si consumabile pentru europarlamentare/ Un contract de asistenta tehnica in valoare de 71 milioane RON a fost scos la licitatie de compania Apavital SA insa, dupa mai multe contestatii, licitatia a fost suspendata / Patriarhia Romana a parafat cu AEDIFICIA CARPATI un contract de peste 10 milioane de euro pentru "Restaurare, consolidare si protectie a monumentului Palatul Patriarhiei Bucuresti"/ Plus alte licitatii relevante

Ministerul afacerilor Interne anunta achizitionarea de echipamente IT necesare desfasurarii alegerilor europarlamentare din anul 2014 - valoare: circa 200.000 lei.

Detalii:

Anunt de participare numarul 150203/03.04.2014
Lot 1-Toner pentru imprimanta Lexmark T640 pt. 21000 de pagini 64016HE - 17 buc. – Pret unitar fara TVA: 1.900,00 lei; 
Lot 2 - Kit cartuse cerneala si capete imprimare pt. imprimanta multifunctionala HP DJ T2300-1 buc. – Pret unitar fara TVA: 2.822,58 lei;
Lot 3 - Laptop (OEM + Microsoft Office)- 6 buc.- Pret unitar fara TVA: 4.032,26 lei;
Lot 4 - Statie de lucru All In One – 10 buc.- Pret unitar fara TVA: 3.951,61 lei;
Lot 5 - Aparate multifunctionale fax laser + consumabile – 5 buc. - Pret unitar fara TVA: 1.814,52 lei;
Lot 6 - Multifunctional laser color A4 + consumabile – 2 buc. - Pret unitar fara TVA : 1.935,48 lei;
Lot 7 - Imprimanta color portabila A4 cu acumulator si port USB + consumabile – 1 buc. - Pret unitar fara TVA : 1.000,00 lei;
Lot 8 - Imprimanta laser color A4 + consumabile – 3 buc. Pret unitar fara TVA: 3.225,81 lei;
Lot 9 - Imprimanta multifunctionala color A3 – 1 buc. Pret unitar fara TVA: 19.000,00 lei;
Lot 10 - Surse alimentare electrica (UPS 3000VA) – 14 buc. Pret unitar fara TVA: 2.187,44 lei;
Lot 11 - Access point WIFI cu antena exterior – 1 buc. Pret unitar fara TVA: 600,00 lei;
Lot 12 - Switch Ethernet Layer 2 - 8 porturi – 1 buc. Pret unitar fara TVA: 241,94 lei;
Lot 13 - Switch Ethernet L2 – 2 buc. Pret unitar fara TVA: 7.258,06 lei;
Lot 14 – Router – 1 buc. Pret unitar fara TVA: 12.096,77 lei;
Valoarea estimata fara TVA: 199,532.22 RON
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
23.04.2014 10:30

Contract de 15,7 milioane RON - lansat de Compania de apa "Aries" S.A.

Detalii:

  • Anunt de participare (utilitati) numarul 150161/02.04.2014:
  • Denumirea data contractului de entitatea contractanta:
    ASISTENTA TEHNICA PENTRU PREGATIREA APLICATIEI DE FINANTARE SI A DOCUMENTATIILOR DE ATRIBUIRE PENTRU PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APA SI APA UZATA DIN REGIUNEA TURDA – CAMPIA TURZII,IN PERIOADA 2014-2020
  • Tipul contractului: -  Servicii de arhitectura; servicii de inginerie si servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbana si servicii de arhitectura peisagistica; servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica; servicii de testare si analiza tehnica
  • Finantarea si platile:-ETAPA a I-a se vor face din Programul Operational Sectorial Mediu 2007 – 2013; - ETAPA a II-a se vor face din cadrul programarii fondurilor structurale perioada 2014 - 2020.
  • Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 19.05.2014 10:00


Licitatie de 71,7 milioane RON - lansata si suspendata, in urma contestatiilor : Apavital SA Iasi

  • Anunt de participare (utilitati) numarul 149658/06.03.2014
  • Cantitatea totala sau domeniul
    -Servicii de proiectare care sa cuprinde: 279.300 m de aductiuni de apa si peate 800.000 m de conducte de alimentare cu apa, peste 880.000 m de canalizare – extindere si reabilitare si se vor proiecta 23 statii de clorinare, 18 statii de pompare apa, 29 rezervoare de apa si 127 statii de pompare ape uzate si 17 statii de epurare.
    - Servicii de asistenta tehnica pentru managementul proiectului – asistenta acordata Autoritatii Contractante in implementarea proiectului de investitii,
    - Servicii de supervizare a lucrarilor de reabilitare/ extindere retele de alimentare cu apa sau de canalizare, cat si lucrari de constructie/ reabilitare/extindere statie de epurare ape uzate sau statii de tratare apa potabila.
  • Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 07.05.2014 09:00
  • Suspendata in data de 25 martie

 

Contract de peste 12 milioane euro, atribuit de Patriarhia Romana companiei AEDIFICIA CARPATI S.A.

  • Anunt de atribuire numarul 145410/28.03.2014
  • Anunt de intentie: Numarul anuntului in JO: 2012/S220-362292 din 15.11.2012
  • Anunt de participare: Numarul anuntului in JO: 2013/S013-016944 din 18.01.2013
  • Estimarea initiala a valorii contractului: Valoarea: 64281464.56 RON fara TVA
  • Partea din contract care ar putea fi subcontractata: 12%
  • Descriere succinta: Lucrarile de constructie pentru executia proiectului de „Restaurare, consolidare si protectie a monumentului Palatul Patriarhiei Bucuresti”, conform Caietului de sarcini atasat la anuntul de participare publicat pe www.e-licitatie.ro.
  • data atribuirii: 14.02.2014
  • Nr. oferte primite: 13; din care admisibile: 2
Contract de circa 4 milioane euro, lansat de Secretariatul General al Guvernului, pentru infrastructura hardware si software
  • Anunt de participare numarul 150128/01.04.2014
  • Denumirea data contractului de autoritatea contractanta: Infrastructura hardware si software necesare pentru realizarea proiectului, respectiv a serviciilor de dezvoltare si implementare a sistemului informatic (analiza cerintelor, proiectare, implementare, testare sistem informatic, inclusiv portal web, precum si instruirea personalului care va utiliza produsele software implementate si a celui care va asigura mentenanta sistemului informatic dezvoltat), inclusiv servicii de consultanta in domeniul managementului de proiect - SMIS 48726
  • Valoarea estimata fara TVA: intre 13,656,778.23  si  17,753,811.7 RON


Link la artiolul integral: VIDEO&TEXT Eugen Teodorovici: "Lucram la o strategie nationala in domeniul achizitiilor publice care va fi trimisa Comisiei Europene"/ Explicatii despre cum va fi adaptat cadrul institutional


Link la articolul integral: Cele mai relevante achizitii publice recente: Achizitie echipamente IT pentru europarlamentare/ 71,7 milioane RON - Apavital Iasi, licitatie suspendata/ 54 milioane RON - contract atribuit de Patriarhia Romana

Newsletter realizat in cadrul proiectului "Fighting Public Procurement Criminality. An Operational Approach" derulat de Organizatia Freedom House Romania cu finantare din programul "Prevention of and Fight against Crime" (ISEC) al Comisiei Europene - DG Home Affairs. Proiectul este unul transnational, dedicat combaterii fraudei in achizitiile publice.

With the financial support  from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union European Commission - Directorate-General Home Affairs. This publication reflects the views only of the author, and the European Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.