Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5 de metrou, finanțată din fonduri europene.

UPDATE: Într-un răspuns transmis cotidianului Libertatea, OLAF confirmă că „a deschis o anchetă în legătură cu posibile nereguli privind magistrala 5 de metrou”, evidențiind astfel că nu a fost un control de rutină. „Ca parte a anchetei, a fost desfășurată o cercetare la fața locului. Însă, cum investigația este în curs de desfășurare, OLAF nu poate face comentarii suplimentare”, a precizat oficiul antifraudă.

*****************

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de Agerpres, OLAF a cerut documentele, fără să menționeze dacă sunt probleme cu acest contract și fără să spună nimic la sfârșitul controlului, care s-a încheiat miercuri.

„OLAF este auditul Comisiei Europene și poate veni în control pe orice proiect pe fonduri europene. Având în vedere că acest proiect (al Magistralei 5 de metrou - n.r.) este spre finalizare și suma extrasă este foarte mare, OLAF poate veni oricând în control. Cei de la OLAF au fost timp de trei zile la metrou, au verificat documente pe M5, dar nu au spus 'Am venit să facem verificări pe speța asta' și 'Ăsta este verdictul nostru' când au terminat controlul. Ei au dreptul să controleze oricând și nu au spus 'Am venit să controlăm asta și asta'. Au cerut doar documentele de la M5", au explicat sursele.

HotNews a scris că Metrorex a confirmat că o echipă OLAF a întreprins o misiune la sediul companiei, solicitând o serie de documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor - Râul Doamnei. „Facem mențiunea că acest proiect de investiții a făcut obiectul verificărilor Autorității de Management POS-T și ale Autorității de Audit, nefiind identificate aspecte care să contravină regulilor și procedurilor prevăzute de reglementările europene și naționale”, a declarat Ion Constantinescu, directorul general al Metrorex.

OLAF suspectează plăți supraevaluate efectuate către consorțiul de firme condus de Astaldi, plăți ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor angajați Metrorex, companie aflată în subordinea Ministerul Transporturilor, scrie HotNews.

Proiectul Magistralei 5 este finanțat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operațional Sectorial - Transport 2007-2013 și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Magistrala 5 are trei secțiuni: Eroilor-Drumul Taberei, Eroilor-Iancului, respectiv Iancului-Pantelimon.