Companiile din România sunt fraudate de proprii angajați în aproape opt din zece cazuri (peste 75%), iar printre cele mai întâlnite tipuri de fraudă se află manipularea împrumuturilor bancare sau compromiterea e-mailului cu ajutor din interior.

"Prejudiciile financiare nu sunt însă singurele urmări cauzate de fraudele interne. Companiile suferă prejudicii masive ca urmare a acestui fenomen, care pot duce până la pierderea credibilității și a încrederii acordate de piață. Mai mult, în anumite cazuri, fraudele interne pot duce la investigații penale împotriva companiilor și la atragerea răspunderii penale a acestora", potrivit unei analize a Corporate Intelligence Agency, citată de Agerpres.

Cele mai întâlnite tipuri de fraudă sunt:

- diferite scheme de conflicte de interese - probabil una dintre cele mai întâlnite scheme de fraudă în Europa Centrală și de Est;

- angajații determină sau influențează alocarea contractelor pentru companiile fondate sau controlate de aceștia sau de rudele lor (tipologie frecvent întâlnită în fiecare industrie);

- tratament preferențial sau alocare de contracte acordate anumitor parteneri de afaceri - observate, de obicei, în industria farmaceutică, retail și la dezvoltatorii imobiliari;

- manipularea polițelor de asigurare, în special prin aranjamente ilicite între angajații departamentului antifraudă și clienți;

- manipularea împrumuturilor bancare;

- compromiterea email-ului cu ajutor din interiorul companiei;

- deturnarea sau furtul de bunuri (utilizarea neautorizată a mașinilor companiei, laptopurilor, utilajelor de orice fel), de asemenea, observate foarte frecvent în fiecare industrie.