Vânzările de produse electronice și electrocasnice mici au crescut accelerat în primele trei luni, dar piața produselor IT a înregistrat scăderi față de aceeași perioadă din 2016, arată studiul GfK Temax.

Astfel, vânzările de produse de folosință îndelungată s-au ridicat la 557 milioane de euro în primul trimestru, o valoare cu 5,8% mai mare decât în intervalul similar din 2016, arată studiul citat.

Vânzările de produse telecom au crescut cu 5,2% până la 204 milioane de euro, pe fondul avansului consemnat de smartphone-uri 4G. A doua categorie ca mărime, cea a electrocasnicelor mari, a înregistrat o creștere de 7,9% în primele trei luni până la 110 milioane de euro, dar vânzările de produse IT au scăzut cu 3,5% la 93 milioane de euro, pe fondul vânzărilor mai mici de tablete și a stagnării pe segmentul laptopurilor.

Vânzările de electronice au urcat cu 12,7% la 92 de milioane de euro în primele trei luni, iar vânzările de electrocasnice mici s-au ridicat la 45 de milioane de euro, cu 17,7% mai mult decât în primul trimestru din 2016, arată studiul elabrat de GfK. Și piața produselor foto a consemnat o creștere, de 5%, dar vânzările de echipamente de printare au coborât cu 16,6%.

Creșterea vânzărilor de bunuri de folosință îndelungată se îscrie în trendul ascendent pe care se menține comerțul din România, în condițiile în care consumul populației a fost puternic impulsionat în ultimii ani de creșterile salariale și reducerile de taxe.