Aproape 90% dintre cei care cumpără din magazine online preferă, totuși, să plătească cu numerar.

Valoarea pieței de e-commerce din România a ajuns în 2015 la 8,4 miliarde de lei, în creștere cu 31% față de anul anterior, arată estimările procesatorului de plăți online PayU România, citate de Agerpres.

Deși majoritatea românilor (89%) optează pentru plata în numerar a produselor sau a serviciilor comandate, operatorul de plăți online a procesat tranzacții cu o valoare semnificativ mai mare. În perioada aprilie 2015-martie 2016, PayU România a procesat tranzacții în cuantum de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului fiscal anterior.

În ansamblu, valoarea medie a coșului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei, reiese din datele PayU România. În același timp, cea mai mare tranzacție în online a fost înregistrată în eTail și a depășit valoarea de 140.000 de lei.

Potrivit sursei citate, topul categoriilor de produse pe care clienții aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C, cu peste 40% dintre comenzile online, iar valoarea coșului de cumpărături pe acest segment este de 700 lei, de trei ori mai mare decât media generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de Fashion & Beauty, urmate de Home & Deco, de produsele pentru copii și de cărți.

Analiza de piață a procesatorului de plăți online arată că, în prezent, 10% dintre români achită cu cardul (fie plăți standard, fie plăți în rate) și numai 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.). Cea mai mare parte a cumpărătorilor (89%) aleg să plătească cash, la livrare.

De asemenea, plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient și doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să achite comanda de pe un astfel de terminal.