Planul de relansare economică publicat de Guvernul Orban prevede finalizarea și demararea de lucrări pentru peste 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.

Astfel, la capitolul infrastructură rutieră, Guvernul spune că vrea finalizarea lucrărilor aflate în implementare, adică a 407,3 km de autostrăzi și drumuri expres. Costul estimat pentru aceste lucrări este de 4,3 miliarde euro.

Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș),  Sebeș - Turda.

AO: Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.

Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret.

AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – ApahidaFeroviar: Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro.

Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h. 

Guvernul prevede și proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia BihorTren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida.

De asemenea, Executivul propune dezvoltarea noilor magistrale de metrou din București și extinderea magistralelor existente.

Finalizare lucrărilor la magistrala M5, lansare magistralei M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensia magistralei M2 Pipera – Petricani  și Berceni – Linia de Centură Sud.

Totodată, sunt prevăzute finanțări și pentru construcția metroului Cluj Napoca.

La capitolul naval, Guvernul vrea investiții totale de 4,3 mld. euro pentru modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța, lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării.

În transportul aerian sunt prevăzute investiții totale de 2,9 mld. euro pentru extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo, dar și pentru crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră.