Renault suspendă producția la mai multe uzine, inclusiv în România, din cauza lipsei de cipuri
Constructorii auto Renault și Stellantis au anunțat vineri că vor suspenda producția de automobile la mai multe uzine din cauza deficitului mondial de semiconductori, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Un purtător de cuvânt de la Renault a precizat că, în cursul săptămânii viitoare, grupul va suspenda producția la o uzină din Franța și alte două uzine din Maroc și România, timp de câteva zile. Purtătorul de cuvânt nu a oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producției.
Separat, Stellantis, grupul rezultat în urma fuziunii dintre constructorul francez PSA și cel italian Fiat Chrysler, se confruntă și el cu o problemă similară. Din cauza lipsei de cipuri, grupul a decis să suspende producția la uzina de la Eisenach (Germania) unde sunt produse autoturismele marca Opel precum și la uzina de la Zaragoza (Spania), unde sunt asamblate modelele Citroen și Opel, a precizat un purtător de cuvânt.
Și alți mari constructori auto din întreaga lume, inclusiv Ford, Toyota Motor Corp și Volkswagen, se confruntă cu un deficit de cipuri care sunt utilizate în diferite sisteme ale unui automobil, de la controlul navigației și până la sistemul de asistență a șoferului. În medie, un autoturism utilizează între 50 și 150 de cipuri. Aceste cipuri sunt produse în Asia, în principal în Taiwan.
Pandemia de COVID-19 a dus la creșterea cererii de cipuri utilizate în echipamente electronice precum laptopuri și telefoane astfel că producători se chinuie să facă față cererii. În plus, producătorii chinezi de cipuri sunt afectați și de sancțiunile introduse de fosta administrație Trump.
Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internațional prezent în 134 de țări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajați, 40 de fabrici și 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Comentarii