România este pe unul dintre ultimele locuri în Uniunea Europeană ca pondere a firmelor care fac achiziții online, dar și ca pondere a companiilor cu activități de e-commerce.

Nesurprinzător, România se clasează și pe unul dintre ultimele locuri în ceea ce privește veniturile din vânzări online, potrivit unei statistici Eurostat dată publicității miercuri.

La nivelul UE, 40 la sută din companii au făcut achiziții online și 19 la sută au vândut pe internet în 2014, conform datelor Eurostat.

În cazul României, procentele sunt de 14 și, respectiv, 8 la sută. La un nivel comparabil sunt doar Grecia, cu 11 și, respectiv, 7 la sută, și Bulgaria (13 și 9 la sută).

În ceea ce privește vânzările online, 17 la sută din veniturile totale ale companiilor din UE au fost generate în e-commerce.

În România, 8 la sută din vânzările firmelor au fost online anul trecut, mai bine decât în Grecia (1 la sută), Bulgaria (5 la sută) și Cipru (6 la sută). Printre liderii din e-commerce se numără Irlanda (cu 37 la sută din vânzări făcute online) și Cehia (30 la sută).

Irlanda conduce și clasamentul vânzărilor online peste hotare, în condițiile în care 17 la sută din companii au vândut într-un alt stat membru UE în 2014, iar 12 la sută către un stat din afara blocului. 

În toate statele membre UE, numărul companiilor care au vândut online pe piața locală a fost mai mare decât al celor care au vândut în străinătate. În medie, 18 la sută din companile europene au vândut în piața de origine, 8 la sută într-un alt stat membru, iar 5 la sută către clienți non-UE.

Șase procente din companiile românești au vândut în țară, două procente au vândut online către clienți din UE, iar un alt procent a vândut către țări din afara blocului comunitar.

E-commerce le oferă companiilor șansa de a-și crește eficiența, dar și oportunitatea de a se extinde în străinătate. Comisia Europeană dorește să creeze o Piață Unică Digitală în care vânzările online  între statele membre să fie la fel de comodă ca și în magazinele tradiționale. Datele din raportul Eurostat sunt parte a unui sondaj derulat la începutul lui 2015 asupra e-commerce și a utilizării tehnologiilor informatice și de comunicații în cadrul întreprinderilor europene.