Cele mai utilizate tehnologii digitale în România
Aproape 20% dintre românii din mediul urban au auzit de televizoarele inteligente (smart TV) și îl utilizează deja, potrivit unui sondaj GfK România. Serviciile de stocare în cloud și plățile de pe mobil, alte tehnologii populare între români.
Studiul Omnibus, reprezentativ la nivelul populației din mediul urban atât printre utilizatorii de Internet, cât și printre non-utilizatori, mai arată că integrarea functionalității de accesare a internetului dublează atractivitatea televizorului, astfel că peste 70% dintre adolescenții între 15 și 17 ani își doresc un smart TV.
După televizoarele inteligente, următoarele clasate sunt serviciile de stocare în cloud, care sunt utilizate de aproape 10% dintre românii din mediul urban, dar procentul crește la 25% pentru cei între 18 și 24 de ani. Procente aproximativ egale întâlnim în cazul celor cărora le-ar plăcea să utilizeze un astfel de serviciu pe viitor, pentru ambele segmente.
Pe locul al treilea în top se situează plățile realizate de pe mobil, dar, începând de aici, utilizatorii încep să scadă considerabil. Aproximativ 1 din 20 de români din mediul urban realizează plăți „în mișcare”, însă de trei ori mai mulți și-ar dori să o facă. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 și 24 de ani.
Rezistența cea mai mare în utilizare se înregistrează tot în rândul plăților de pe mobil (18%), dar și în rândul autentificării biometrice (18%). Puțin peste două procente au folosit până în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea.
Sondajul GfK semnalează și interesul crescut pentru este smartwatch – ceasuri inteligente. În rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este foarte mic, sub 2%. Cu toate acestea, 34% dintre cei chestionați își doresc să aibă un astfel de produs.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 573 de respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani, în perioada 27 aprilie-15 mai. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față și are o marjă de eroare de +/-3%.