Google a primit pe 17 decembrie aprobarea autorităților antitrust ale UE pentru preluarea Fitbit. UE a impus restricții legate de folosirea datelor utilizatorilor.

Decizia vine după o investigație începută de Comisie în luna august.

 

Afacerea în valoare de 2,1 miliarde de dolari a stârnit critici și în SUA și în Europa, din partea organizațiilor preocupate de folosirea datelor personale, a celor care apără drepturile consumatorilor și a rivalilor Google. Principalele obiecții au fost legate de creșterea prea mare a forței de piață a Google și de posibila folosire a datelor biologice ale oamenilor pentru publicitate țintită.

 

Comisia Europeană a anunțat că a căzut de acord cu Google pentru un set de restricții în folosirea acestor informații timp de zece ani, cu posibilitatea de extindere cu încă zece. Astfel, Google va stoca datele Fitbit separat de cele pe care le folosește pentru publicitate și nu va folosi datele Fitbit sau orice alte date obținute de la gadgeturi similare pentru reclame.

 

Utilizatorii vor opta dacă să își stocheze datele legate de fitness și sănătate în contul Google sau în cel Fitbit. Gigantul american s-a mai angajat să mențină accesul pe care îl au alte aplicații la datele utilizatorilor, prin softul Fitbit Web API, fără să impună costuri.

 

În ultimii ani, Fitbit a pierdut poziția de lider și multe procente din cota de piață a gadgeturilor portabile, în favoarea Apple, Xiaomi, Samsung și Huawei. 


- EURACTIV.com: Google wins EU antitrust nod for $2.1 billion Fitbit deal

- Comunicatul detaliat al Comisiei Europene