O instanță din Germania s-a pronunțat împotriva Volkswagen în primul caz introdus de un proprietar de mașină împotriva producătorului auto pentru falsificarea testelor de emisii. Astfel, se stabilește un precedent pentru alte mii de cazuri, scrie DW.

Instanța supremă din Germania s-a pronunțat împotriva Volkswagen, primul verdict  într-un proces susținut de un proprietar împotriva fabricantului de mașini care a recunoscut că a trișat la testele de emisii.

Curtea Federală de Justiție a spus că persoanele care au achiziționat un automobil VW pe care era instalat un software destinat a manipula testele de emisii au dreptul la compensații financiare. Proprietarii pot returna vehiculul și pot primi rambursări financiare parțiale de la producătorul auto, în funcție de numărul de kilometri care au fost parcurși cu mașina respectivă, scrie Deutsche Welle.

Verdictul creează un precedent pentru alte mii de proprietari Volkswagen din Germania, care pot solicita compensații, dat fiind că aproximativ 60.000 de cazuri individuale sunt pe rolul instanțelor de pe întreg teritoriul țării. De obicei, instanțele inferioare urmează hotărârile date la curtea supremă.

Volkswagen a promis „oferte adecvate” celor afectați. „[Compania] își propune acum să încheie curând un acord cu reclamanții”, a spus VW.

În septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut la Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite că a instalat software în 11 milioane de vehicule vândute în întreaga lume care i-au permis să înșele testele de emisii. Oamenii de știință americani au descoperit un software instalat în vehicule VW care putea detecta scenarii de testare a emisiilor, caz în care modificau performanțele vehiculului pentru a îmbunătăți rezultatele.

Scandalul, supranumit „Dieselgate”, a generat o criză de încredere în întreaga industrie auto, dat fiind că ulterior au fost descoperite soluții similare și la alte companii. Volkswagen, dar și alți producători, au fost de atunci implicate în nenumărate procese. 

VW a plătit miliarde de euro drept compensații și amenzi în mai multe state, dar încă nu ajunsese la un acord cu proprietarii de mașini din Germania. În iulie, instanța supremă va prelua alte cazuri legate de scandalul emisiilor. Acestea includ procese împotriva dealerilor care au vândut mașini Volkswagen, dar și împotriva altor producători auto.