Ministrul Monica Anisie și-a declarat încrederea în potențialul elevilor și al profesorilor: "România are copii inteligenți și profesori capabili să îi îndrume pe calea cunoașterii". Declarația a fost făcută în cadrul conferinței naționale CRED.

Monica AnisieiMinistrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a vorbit despre focusul pe elev și pe nevoile acestuia.

"Așa cum am spus și la preluarea mandatului, în centrul deciziilor și măsurilor pe care le vom adopta se află eleviul și nevoile acestuia.", a spus ministrul Educației și Cercetării, adăugând:

"Pentru îmbunătățirea actului educațional trebuie să consolidăm rolul inovativ și creativ al profesorului în clasă."

Ce a mai declarat ministrului Educației în cadrul conferinței: 

Acest lucru [rolul inovativ și creativ al profesorului în clasă] este posibil prin:

  • reinventare
  • formare continuă
  • preocupare constantă pentru dezvoltarea personală și profesională a noastră, a tuturor.
  • Aici intervine proiectul CRED. Cu toate activitățile sale ce vizează atât elaborarea unor documente de politici educaționale, dar și formarea cadrelor didactice, în vederea utilizării de către aceștia a unor metode didactice moderne, mai atractive pentru elevii din ziua de astăzi. Recunoașterea publică a modelelor de bune practici din sistemul educațional, provenite atât din mediul public, cât și din cel nonguvernamental și privat, reprezintă o necesitate fără de care nu putem păși spre noi orizonturi.
  • Echipa proiectului CRED a ales să privească realitatea sistemului cu optimism, să recunoască, să promoveze și să valorizeze originalitatea și creativitatea, elementele de inovare didactică, care se dovedesc rezultate cuantificabile la nivelul elevilor, asigurând astfel demersuri educaționale sustenabile.

Declarații de presă ale ministrului Educației, Monica Anisie


Vicepremierul Raluca Turcan: "Acest proiect este un pas înainte și o gură de oxigen pentru sistemul de educație românesc, care a fost ani la rândul, măcelărit, din nefericire, de tot felul de soluții după ureche, luate la cald, uneori prin luptă electorală.

Proiectul pe care l-ați inițiat ar trebui să completeze o acțiune a statului român care a lipsit și care ar fi putut fi pusă în practică încă de acum șapte ani, când am adus în atenția opiniei publice legislația de masterat pentru profesori, adică să începem să formăm profesori, să existe școli de profesori."

 "Elevii trebuie să aibă acces la un proces educațional adaptat provocărilor actuale" - Ioan Boloș, ministrul Fondurilor Europene

Conferința a fost realizată în cadrul programului CRED - „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”, derulat de Ministerul Educației Naționale și finanțat prin fonduri europene. Proiectul CRED este dedicat profesorilor care vor să fie parte activă la procesul de formare.

Cu sprijinul finanțarii europene, vor fi instruite 55.000 cadre didactice (40.000 din învățământul primar și 15.000 din învățământul gimnazial). 

CRED a plecat de la:

 
  • nevoia/necesitatea de a avea un nou tip de profesor la catedră, un profesor care își asumă noi roluri
  • nevoia/necesitatea ca profesorul să cunoască în profunzime valențele noului curriculum național, să le poată folosi la adevărata valoare și să extragă din acestea plus-valoarea care va face din el nu un simplu profesor, ci și un dascăl adevărat.

CRED? Știu 

Un interviu DGcademy.com cu Ciprian Fartușnic despre povestea CRED

EURACTIV.ro a documentat povestea din spatele proiectului CRED prin intermediul DGcademy.com - noua platformă a proiectelor educaționale relevante. Ciprian Fartușnic, cercetător principal la Institutul de Științe ale Educației, explică pentru DGcademy.com de ce CRED.