Ministerul Sănătății a publicat formularul pe care părinții trebuie să îl completeze de luni pentru a-și da acordul ca elevii să poată fi testați de COVID-19 la școală, în cazul în care prezintă simptome ale infecției.

Astfel, în cazul elevilor care prezintă în timpul orelor de curs simptome specifice COVID-19, Ministerul Sănătății recomandă testarea cu teste antigen rapide în cabinetele medicale școlare, atunci când acest lucru este posibil.

Documentul prin care părinții să își exprime în scris consimțământul pentru testare poate fi descărcat aici.

În cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau alta simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică protocolul de izolare.

În cazul în care există un consimțământ informat și semnat al părintelui/tutorele legal cu privire la acordul de recoltare a probelor de exsudat nazofaringian în vederea testării elevilor simptomatici, aceștia vor putea fi testați, într-o primă fază, cu teste antigen rapide, în cadrul cabinetelor medicale.

Elevul care a împlinit vârsta de 18 ani va semna consimțământul personal. Toate testele rapide efectuate în cabinetul medical școlar de la nivelul unității de învățământ vor fi raportate către DSP/DSPMB în cel mult 24 ore.

Dacă părintele/tutorele legal nu își exprimă acordul pentru testare, în cazul existenței unor simptome specifice, la fel ca în cazul în care nu există cabinet medical în unitatea școlară, acesta va lua legatura cu medicul de familie în vederea stabilirii pașilor următori.

Testarea cu teste antigen rapide se recomandă și:

- cadrelor didactice și altor angajați ai unității școlare, simptomatici, a căror simptomatologie de boală debutează în timpul orelor de curs;

- colegilor cazurilor confirmate atât elevi (colegi de clasă) cât și cadre didactice/personal auxiliar din unitatea de învățământ (inclusiv celor asimptomatici), imediat după confirmarea primului caz.

Regulile după care reîncepe școala/Ministerul Educației a publicat scenariile din toate localitățile

Mai mult pe EurActiv »