Ambasada Spaniei la București, cu sprijinul Metrorex și al Editurii Polirom, lansează prima campanie de promovare a literaturii în rețeaua de metrou a Capitalei, urmând modelul unui proiect cultural derulat deja anual la Madrid.

Astfel, începând de joi, pe Magistralele 1 și 3 de metrou din București va intra în circulație metroul literaturii spaniole, în interiorul căruia va fi expusă o serie de afișe cu texte literare ilustrate, selectate din operele unor renumiți scriitori spanioli contemporani.

Campania "Atenție, se deschid cărțile!", prima inițiativă de acest gen din România, își propune să promoveze literatura spaniolă în rândul publicului larg, oferindu-le călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură și trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi ulterior, în întregime, operele respective.

Bucureștenii sunt invitați să se bucure de literatura spaniolă într-un spațiu mai puțin obișnuit, acolo unde liniile de metrou intersectează creația literară și artele vizuale, transformând călătoria cu metroul într-o plimbare imaginară prin lumea cărților. Astfel, metroul devine un loc de întâlnire cu literatura, călătorii având posibilitatea de a descoperi sau redescoperi autori, personaje și opere cu ajutorul textelor ilustrate.

Campania prezintă fragmente din operele unor scriitori spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz ZafĂłn, considerat unul dintre cei mai importanți autori contemporani și cel mai citit autor spaniol, după Miguel de Cervantes, Dolores Redondo, Javier Marias sau Milena Busquets.

Afișele conțin fragmente selectate și sunt însoțite de diverse ilustrații realizate special pentru această campanie de doi talentați artiști din România și Spania. Este vorba despre românca Evelin Bundur, cofondatoare a festivalului Visual Playground și spaniolul Fernando Vicente, autor al mai multor ilustrații create pentru campania literară similară, desfășurată la Madrid.

În capitala Spaniei, acest proiect a fost inițiat în 1997 de Asociația Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid, compania de stat care administrează rețeaua de metrou din capitala Spaniei, fiind în prezent una dintre cele mai cunoscute și îndrăgite campanii culturale din oraș.