Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a atras marți atenția asupra pierderilor și dezechilibrelor din învățământ, arătând că devine o problemă de securitate națională modul în care se va reuși gestionarea sistemului educației.

”Pierderile sunt foarte diferite de la o zonă la alta, de la o școală la alta, de la o clasă la alta și știm cu toții, și de la un elev la altul în funcție de nivelul lui de pregătire, de acces la informație, la tehnologie și foarte multe alte lucruri. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le știm cu toții. (...) Devine o problemă nu de importanță națională, ci de securitate națională modul în care vom reuși să gestionăm sistemul educației", a spus ministrul, într-o conferință organizată în cadrul Campaniei naționale "Vaccinare și testare pentru învățare", relatează Agerpres.

Potrivit acestuia, rata de părăsire timpurie a școlii situează România pe ultimele locuri din Europa: "Rata de părăsire timpurile a școlii ne situează pe ultimele locuri din Europa și mai avem o specificitate asupra cărora s-au aplecat mai puțin, anume diferențele foarte mari dintre urban și rural. Dacă în țările membre OECD media este între 10 și 11%, cu 10% rată de părăsire în urban, 11% în rural, (...) în România suntem între 5% în urban și 25% în rural. Deci o altă specificitate despre care nu vorbim prea des. Aceste lucruri se acutizează”.

Ministrul a precizat că programul de ore remediale va fi extins și pe parcursul întregului an școlar 2021 - 2022, pentru recuperarea pierderilor educaționale înregistrate pe fondul pandemiei.