Germania, prin Ambasada de la București, continuă să sprijine proiectul ~Susținerea cadrelor didactice din învățământul în limba germană din România“. Scopul constă în reducerea deficitului de cadre didactice calificate care predau limba germană.

Totodată, se urmărește motivarea tinerilor vorbitori de limba germană de a urma o carieră didactică.

Proiectul este derulat de Fundația Saxonia cu sediul la Râșnov, județul Brașov, Germania alocând în acest an suma de 1,215 milioane de euro.

Ambasadorul Germaniei la București, Cord Meier-Klodt, și directorul executiv al Fundației Saxonia, Klaus-Harald Sifft, au semnat vineri, la sediul Ambasadei Germaniei, contractul de finanțare prin care fondurile vor fi puse la dispoziția cadrelor didactice din grădinițele, școlile sau secțiile cu predare în limba germană din sistemul de învățământ preuniversitar românesc.

Astfel, aproximativ 730 de profesori și 200 de educatori pot beneficia de subvenții, pentru a-și continua cariera și a se perfecționa.

De asemenea, în cadrul proiectului vor fi sprijinite financiar prin intermediul unor bonusuri echipe de autori care concep manuale pentru predarea limbii germane ca limbă maternă în România.

Ambasadorul Cord Meier-Klodt a declarat că e nevoie în România de profesori de germană bine pregătiți și motivați, care ”să-și îndeplinească rolul cu angajament și să fie dispuși să investească mult efort și timp”.

”Acest lucru trebuie răsplătit, iar aici intră în joc Fundația Saxonia. Deoarece, cu sprijinul nostru financiar, peste 900 de profesori și educatori pot fi menținuți în domeniul lor de activitate", a mai declarat diplomatul.

Directorul executiv al Fundației Saxonia, Klaus-Harald Sifft, a precizat că ”scopul proiectului este de a contracara migrația profesorilor către mediul privat”.

”Profesia de profesor este o vocație, dar, fără o bază substanțială, chiar și o vocație nu poate rezista pentru totdeauna tentației locurilor de muncă bine plătite din mediul de afaceri. Însă, după șase ani în care am beneficiat de acest sprijin financiar, putem spune că împreună reușim să menținem constant numărul de profesori și educatori din școlile și grădinițele minorității germane din România”, a precizat el.