Senatul a adoptat luni, în calitate de Cameră legislativă decizională, cu 79 de voturi "pentru" și 28 "împotrivă", proiectul de lege privind învățământul superior.

Ministra Educației, Ligia Deca, a declarat în plen că legea învățământului superior, parte a pachetului de legi 'România Educată', vine în completarea legii învățământului preuniversitar, fiind astfel asigurată o abordare "coerentă și predictibilă a procesului educațional", scrie Agerpres.

"Prin intermediul reformelor propuse ne asigurăm că ajutăm în mod real tinerii din România să-și urmeze visul, să-și aleagă cariera care li se potrivește, dar mai ales să fie cetățeni activi ai României democratice. În cadrul acestui proiect legislativ au fost incluse programe menite să combată abandonul universitar, să ofere studenților care au nevoie de o a doua șansă pentru a-și continua studiile, să se implice în decizii ca beneficiari direcți și parteneri valoroși, înțelegând să aplice mai bine noțiunile de etică și integritate academică. Totodată, ne-am asigurat că învățământul superior românesc va avea o puternică dimensiune de internaționalizare, element pe care îl considerăm esențial atunci când vine vorba despre performanță", a precizat Deca după adoptarea proiectului.

Senatul a dezbătut patru zile în comisie acest proiect înainte de a intra în dezbaterea plenului și a păstrat majoritatea amendamentelor Camerei Deputaților, dar pe unele le-a eliminat.

Unul dintre amendamentele Camerei Deputaților eliminate de Senat vizează prevederea conform căreia, în situații temeinic justificate, într-o unitate de învățământ de masă se constituie grupe sau clase cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale (CES).

De asemenea, a fost eliminat și articolul care stipulează că înmatricularea copiilor cu CES într-o unitate de învățământ de masă este permisă doar dacă aceasta dispune de resursă umană și bază materială corespunzătoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin și itinerante.

Între amendamentele adoptate de Senat se numără cele potrivit cărora Ministerul Educației aprobă depășirea cu peste doi elevi a efectivului maxim de copii dintr-o grupă, clase simultane se pot organiza în școlile izolate geografic sau în care efectivele sunt mai mici decât cele prevăzute de lege și în care nu există posibilitatea asigurării transportului școlar, dar clasa a VIII-a este separată, indiferent de numărul de elevi.