Comisia Europeană a publicat un raport care analizează „înțelegerea și gestionarea impactului crizei provocate de pandemia de COVID-19 asupra sectorului educației și îngrijirii copiilor preșcolari”.

Raportul identifică impactul pandemiei asupra copiilor foarte mici, asupra familiilor acestora, precum și asupra serviciilor și profesioniștilor din domeniul educației și îngrijirii copiilor preșcolari.

Documentul reunește informații cu privire la provocările existente și la soluțiile găsite, oferind recomandări pentru a sprijini în continuare creșterea și calitatea sectorului educației și îngrijirii copiilor preșcolari, inclusiv în perioade dificile.

Din raport reiese că educația și îngrijirea copiilor preșcolari au fost adesea reduse la funcția de îngrijire a copiilor pentru a sprijini părinții, în timp ce aspectele cu privire la educație și incluziune au fost trecute cu vederea. Printre acestea se numără, de exemplu, învățarea timpurie a limbilor străine, competențele sociale și accesul la cantine subvenționate. Orientările și sprijinul au variat foarte mult de la o țară la alta.

Raportul subliniază necesitatea de a se continua investițiile în guvernanța și calitatea sectorului și de a se îmbunătăți formarea și condițiile de muncă ale personalului.

Pentru a se trage învățături din această perioadă, raportul oferă o imagine de ansamblu a recomandărilor privind guvernanța și finanțarea sectorului, recunoașterea și formarea personalului, precum și privind importanța luării în considerare, întotdeauna, a necesităților de învățare și a bunăstare ale copiilor

„Educația și îngrijirea copiilorpreșcolari reprezintă, pentru toți copiii, primul pas esențial pe scara învățării pe tot parcursul vieții ... Sper ca acest raport să contribuie la înțelegerea modului în care sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari a fost gestionat în timpul pandemiei, astfel încât să putem avansa împreună și să învățăm din acesta”, a declarat Mariya Gabriel, comisara pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret.

Raportul poate fi consultat aici.