După reevaluarea lucrărilor contestate, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 76,2% (122.252 de candidați), în creștere față de rezultatele inițiale, a anunțat sâmbătă Ministerul Educației și Cercetării.

Numărul candidaților cu media generală de 10 a crescut de la 839 la 892 (aproape dublu față de anul trecut, când au fost 459), a precizat ministerul.

La proba de Limba și literatura română, 135.242 de candidați (84%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 4.699 de candidați au obținut nota 10.

La Matematică, 112.721 de candidați (70.2%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceștia, 3.335 de candidați au obținut nota 10.

La Limba și literatura maternă, 8.898 (93.1%) de candidați au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar un număr de 143 de candidați au obținut nota 10.

Au fost depuse 15.275 de contestații, mai puține decât în ultimii doi ani (21.509 contestații - 2019, respectiv 23.761 de contestații - 2018), a precizat Ministerul Educației.

Rata de participare la evaluarea națională a fost de 93%: 160.468 de candidați prezenți (dintr-un total de 172.531 de candidați înscriși). Șapte elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora fiind notate cu 1 (unu).

Ministerul amintește că Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 2-6 iulie și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat (10 iulie).