Comisarul Didier Reynders deschide astăzi Săptămâna internațională a siguranței produselor 2020, în cursul căreia două noi piețe online — Bol.com și eMAG vor adera în mod oficial la Angajamentul privind siguranța produselor.

Prin aderarea la angajament, aceste companii se angajează acum să elimine mai rapid produsele periculoase de pe piețele lor.

”Din cauza crizei provocate de coronavirus, achizițiile online au crescut exponențial, la fel și înșelătoriile online. Nu putem să urmărim cu mâinile în sân cum cei care fraudează profită de vulnerabilitățile consumatorilor. Numai cu ajutorul comercianților cu amănuntul online îi putem proteja pe consumatorii din UE și putem garanta că produsele sunt sigure. Am plăcerea de a-i primi alături de noi pe Bol.com și eMAG în calitate de semnatari ai Angajamentului privind siguranța produselor și încurajez și alți comercianți online să le urmeze exemplul. Trebuie să ne continuăm eforturile de îmbunătățire a siguranței consumatorilor, atât online, cât și offline”, a declarat comisarul european pentru justiție, Didier Reynders.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, Bol.com și eMAG se alătură altor șapte mari piețe online — Alibaba (pentru AliExpress), Allegro, Amazon, Cdiscount, eBay, Rakuten France și Wish.com — care s-au angajat deja să efectueze o eliminare mai rapidă a produselor periculoase:

”Companiile vor facilita trimiterea cu mai mare ușurință de către clienți a notificărilor privind produsele periculoase și le vor elimina în termen de două zile lucrătoare de la primirea notificărilor din partea autorităților statelor membre ale UE”.

Săptămâna internațională a siguranței produselor 2020 va reuni participanți din întreaga lume în cadrul unei conferințe virtuale, pentru a discuta despre modalitățile de consolidare a siguranței produselor la nivel mondial. Evenimentul din acest an se va concentra asupra siguranței produselor în timpul crizei provocate de COVID-19 și asupra modalităților de urmărire și de retragere a produselor periculoase.