Schengen: După vizita lui Karner, România și Austria vorbesc de lucruri diferite
Spania ar fi afirmat - potrivit ministrului Bode - că va pune pe agenda președinției dosarul aderării României și Bulgariei la Schengen. Schallenberg spune că Austria va bloca extinderea Schengen până când va observa un declin susținut al migrației.
"Spania a afirmat, prin ministrul de Interne, și la București pe 30 martie, și la Viena, în urmă cu câteva zile, că va pune pe agenda președinției dosarul aderării României și Bulgariei la Spațiul Schengen. Așadar, neavând niciun semnal din partea Suediei de intenție de a pune în luna iunie, pe agenda Consiliului JAI, dosarul aderării la Spațiul Schengen, speranța noastră se leagă de președinția spaniolă", a declarat vineri ministrul român de interne Lucian Bode.
Spania ar fi comunicat acest lucru și "singurului stat" care s-a opus aderării României la Spațiul Schengen în decembrie anul trecut - Austria.
Următorul Consiliu JAI se va întruni sub Președinția suedeză în luna iunie.
Primul Consiliu JAI din mandatul Președinției spaniole va fi la sfârșitul lunii septembrie.
"Președinția spaniolă va hotărî, în funcție de discuțiile și concluziile la care va ajunge în abordarea pe care o are cu Austria, ei vor hotărî dacă acest lucru se va întâmpla în septembrie sau în octombrie, noiembrie, decembrie, când vom avea Consiliul JAI - poate să fie și Consiliul JAI extraordinar. Ce este foarte clar pentru România, acest obiectiv rămâne un obiectiv major, un obiectiv de țară, iar anul 2023 trebuie să fie anul în care acest dosar se supune votului și acest proces de aderare a României la Spațiul Schengen trebuie să se încheie", a subliniat ministrul.
Bode crede că vizita de miercuri la București l-a convins pe ministrul de interne Gerhard Karner, "dacă mai era nevoie, că România este pe deplin pregătită să adere la Spațiul Schengen".
Convingerea lui e contrazisă de șeful diplomației austriece, Alexander Schallenberg, care a susținut - într-un interviu preluat de Politico - că Viena își va menține veto-ul față de aderarea Bulgariei și României la Schengen până când va observa o "scădere susținută" a numărului solicitanților de azil.
El a refuzat să dea un orizont de timp pentru o ridicare a acestui veto. Schallenberg a apreciat că, în condițiile în care sosirile migranților ilegali continuă să crească, ieșirea din acest impas nu se întrevede pe termen scurt.
În privința Bulgariei, Olanda are obiecții ce țin de lupta anticorupție.
Modificările legislative privind răspunderea procurorului general și reformarea Comisiei Anticorupție sunt două dintre condițiile pentru admiterea Bulgariei în Schengen, a spus ministrul bulgar de externe Nikolai Milkov, adăugând că principala responsabilitate pentru Schengen este în Adunarea Națională, care tot amână votarea acestor legi.
Se așteaptă ca Olanda să își analizeze din nou poziția după raportul din iulie privind statul de drept în toate statele membre UE.
de Gogoo 28 Apr 2023 20:04
de Reader 29 Apr 2023 14:43
de Euractiv 29 Apr 2023 14:54
de GazarPro 29 Apr 2023 16:38
de Akhenaton 30 Apr 2023 04:28
de Andi 30 Apr 2023 13:24
de antena24.ro 30 Apr 2023 17:31
de Monica Lotreanu 01 Mai 2023 01:20
de Mirela Sandulescu 03 Mai 2023 16:25
de Daniel Cristian Haralambie 03 Mai 2023 22:24
"Vă mai aduceți aminte discursul europarlamentarului olandez, Guido Reil, din Parlamentul European, prin care se opunea intrării României în spațiul Schengen, afirmând că: “România este vestul sălbatic al Europei”? După patru zile petrecute în Amsterdam, o să îi răspund acestui domn, deși știu că nu o să îmi citească niciodată postarea.
Stimate domn, mi-am petrecut ultimele patru zile în țara d-voastră, eu venind din vestul sălbatic al Europei, adică din România. Știam că in țara d-voastră este legal consumul de marijuana (maxim cinci grame de “iarbă” primesti legal in cafenele autorizate), cel puțin așa susțineți în legea prin care ați dat liber la consumul de stupefiante. În realitate, stimate domn, peste tot în Amsterdam primești marijuana cât vrei și mai mult de atât: pe stradă, în cafenelele neautorizate, în pizzerie, oriunde ești ți se oferă COCAINĂ. În țara d-voastră educată, civilizată, mi s-a oferit de minim 20 de ori în 4 zile: cocaină. Unde? Peste tot. Ați legalizat în Olanda și consumul de cocaină (cel mai periculos drog)?
Cât timp am stat în Amsterdam, în patru zile, am consumat nurofen mai mult decât consum în mod normal în țara mea (aia sălbatică) într-o lună de zile. De ce? Pentru că mirosul de marijuana este îngrozitor de puternic și pregnant peste tot, unul din cinci oameni de pe stradă fumează aceste țigări, ceea ce mi-a provocat puternice dureri de cap. Este plin de cafenele autorizate să vândă aceste țigări, iar trecerea prin fața lor este ceva îngrozitor, miroase cumplit, toxic, este un miros extrem de greu de tolerat.
Despre prostituția legalizată în țara d-voastră, stimate domn, ce pot să spun? Uitându-mă la fetele așezate în vitrină, de unde își oferă serviciile sexuale pentru 50 €, mi-a fost îngrozitor de rușine că sunt femeie. Sunt niște sclave (sexual), care inspiră un amestec de greață și milă. Cineva face extrem de mulți bani din lipsa lor de educație și din faptul că sunt sărace și s-au născut într-o societate în care sunt exploatate sexual.
Tot centrul Amsterdamului (partea educată a Europei, nu?) este plin de: prostituate (așezate în vitrine ca niște vite), de drogați și de gunoaie. Stimate domn, a fost prima dată în viața mea când am fost într-o capitală europeană (am fost cam în toate) și nu am putut să mă așez la nici o terasă înainte de a strânge de pe masă, înainte de a lua tot arsenalul meu de șervețele umede și uscate pentru a curăța masa și scaunele, înainte de a lua mizeria depozitată sub masă (ca să am unde să îmi pun picioarele). Tot centrul Amsterdamului este un maldăr de gunoi.
Poliție nu am văzut în Amsterdam, deși sâmbătă noaptea m-am plimbat cu mașina pe străzile orașului până la 3.00 dimineața. De unde veneam? Din centrul orașului, de acolo de unde se poate cumpăra cocaină câtă vrei, de acolo de unde erau cateva zeci de mii de drogați la un loc. Filtre de politie, așa cum sunt la noi (în vestul sălbatic) noaptea, în weekenduri? Nimic. Totul e FREE. Ce făceam eu acolo? Mă minunam la felul în care trăiesc cei educați și mă gândeam ce ar trebui să facă România pentru a fi acceptată de Olanda în spațiul Schengen.
Ce mi-a plăcut la voi? Infrastructura. Stați bine la “șosele”, aveți bani (ați legalizat consumul de droguri și prostituția, cele mai “productive” domenii). Aveți și cel mai mare port din Europa, în Rotterdam, am fost să îl văd, e impresionant, aveați nevoie de cel mai mare port din Europa, fiind țara unde consumul de droguri este legal, nu? În Olanda e liber la orice drog. Orice și oricât. Acum am înțeles pe unde intră drogurile în Europa!
Astăzi sunt în drum spre vestul meu sălbatic. Acolo unde nu miroase a droguri pe stradă, acolo unde mă pot așeza la terasă fără să fac mai întâi curățenie, acolo unde magazinele nu sunt pline de suveniruri în formă de penis. Rămâi cu bine, Olanda.
Numai bine, stimate domni!"
de Euractiv 04 Mai 2023 07:39
de Ana > Euractiv 04 Mai 2023 07:40
de Daniel Cristian Haralambie 03 Mai 2023 22:43
1. Schengen permite transportul pe cale terestra a drogurilor din Olanda către țările din interiorul spațiului Schengen
2. Schengen permite traficul de persoane, prostitutie către țările Vest-Europene
3. Schengen permite transportul deșeurilor din tarile europene care nu mai au nevoie de ele către România, Bulgaria, etc. Vom deveni groapa de gunoi a Europei
Soluții alternative la SCHENGEN;
Eficientizarea controalelor vamale - montarea de scannere ultrarapide de ultimă generație exact ca în aeroporturi, instituții - tuneluri, porți de scanare eficienta și rapidă prin care vor trece camioane, rulote, remorci, mașini, trenuri, autocare, etc. Cine este în regulă primește unda verde și-și continuă drumul, iar cine este prins în neregulă (după număr de înmatriculare, etc. este tras pe dreapta și reverificat.). In trenuri controlori, vameși cu scannere portabile ultrarapide. Procedura de scanare în trenuri controlorii scanează călătorii cu 20-30 Km înainte de vămi, mai mulți controlori în trenuri și autocare, totul din mers pentru a se câștiga timp. În acest mod se pot evita cozile din vămi. Aceste procedee să fie implementate în toate vămile din lume, între toate țările din lume. Atunci vom avea și controale vamale sigure și rapide. Fără cozi!