Comisia Europeană: TikTok încalcă legislația UE

Conform unei evaluări preliminare a Comisiei Europene, platforma online TikTok încalcă normele digitale ale UE din cauza publicității netransparente.
Conform raportului, rețeaua de socializare chineză nu oferă informațiile necesare despre conținutul reclamelor de pe platformă și, prin urmare, riscă o amendă usturătoare.
Comisia a constatat că TikTok nu furnizează informațiile necesare cu privire la conținutul anunțurilor publicitare, la utilizatorii vizați de anunțuri și la cine a plătit pentru acestea.
În plus, registrul de publicitate TikTok nu permite publicului să caute în mod cuprinzător anunțuri publicitare pe baza acestor informații, limitând astfel utilitatea instrumentului.
Constatările preliminare ale Comisiei se bazează pe o investigație aprofundată care a inclus, printre altele, analiza documentelor interne ale societății, testarea instrumentelor TikTok și interviuri cu experți în domeniu.
Acum, TikTok va examina documentele din dosarul de investigație al Comisiei și va răspunde în scris la constatările preliminare ale CE.
În paralel, va fi consultat Comitetul european pentru servicii digitale.
În cazul în care opiniile preliminare ale Comisiei vor fi confirmate, Executivul de la Bruxelles poate emite o decizie de neconformitate, care poate declanșa o amendă de până la 6 % din cifra de afaceri globală totală anuală a furnizorului, precum și o perioadă de supraveghere consolidată pentru a asigura respectarea măsurilor pe care furnizorul intenționează să le ia pentru a remedia încălcarea.
De asemenea, Comisia poate impune penalități cu titlu cominatoriu pentru a obliga o platformă să se conformeze.
Această investigație a fost deschisă la 19 februarie 2024.
O altă investigația a fost lansată în decembrie 2024, după alegerile din România.
Comisia a inițiat proceduri oficiale împotriva TikTok cu privire la gestionarea riscurilor legate de alegeri și de discursul civic.
Comentarii