COVID-19: Cum ar putea fi eliminat decalajul digital în educație
Eurodeputații au solicitat eliminarea decalajului digital în Europa, având în vedere exacerbarea inegalităților care au cauzat dificultăți în accesul la educația școlară, mai ales de la debutul pandemiei de COVID-19.
În rezoluția adoptată joi cu 593 voturi ”pentru”, 58 ”împotrivă” și 36 abțineri, europarlamentarii constată:
- Criza COVID-19 a scos în evidență inegalități grave în UE în ceea ce privește accesul la educație
- Eliminarea decalajului digital în educație ar trebui să fie o prioritate
- Bugetul Erasmus+ trebuie să fie triplat
Eurodeputații regretă ”discrepanțele grave” în procesul de învățare în întreaga UE pe durata pandemiei, când 32% dintre elevi nu au avut acces la educație în unele state membre timp de mai multe luni. Aceștia se tem că acest lucru va reduce nivelul de venituri în viitor pentru o întreagă generație și va avea un impact negativ asupra productivității muncii și a competitivității Uniunii Europene în ansamblu.
Prin urmare, eliminarea decalajului digital trebuie să reprezinte o preocupare imediată. Comisia ar trebui să acorde prioritate investițiilor în conectivitate și echipamente, în special în zonele îndepărtate și rurale, precum și instruirii cadrelor didactice și a formatorilor în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii.
Eurodeputații critică, de asemenea, lipsa de coordonare și de schimb de bune practici în domeniul educației în timpul crizei și afirmă că UE ar trebui să fie mai activă în coordonarea dintre state.
Ei au propus crearea unei platforme care să faciliteze schimbul de bune practici între statele membre și au solicitat ca ”Spațiul european al educației” să fie transformat ”dintr-o reprezentare nedefinită, bazată pe principii largi, într-un program de lucru concret”.
Background
Victor Negrescu (S&D, România):
Școala online în România
În condițiile în care peste 20% dintre unitățile școlare din România și-au modificat scenariul inițial în care au început noul an școlar, 28% dintre copii nu dețin toate resursele materiale necesare învățământului online, potrivit unui studiu al organizației Salvați Copiii România, publicat săptămâna aceasta.
Datele provizorii extrase din statisticile INS arată că, la începutul acestui an calendaristic, peste 275.000 de copii cu vârsta învățământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la școală.
"Criza socială îi afectează mult mai grav pe cei vulnerabili, iar pentru copii, îngrădirea accesului la educație are consecințe greu, dacă nu imposibil, de corectat ulterior. Neparticiparea școlară nu e o opțiune în nicio societate, din contră, educația trebuie protejată în acest context atât de dificil", a avertizat Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.
Comentarii