Eurodeputații au solicitat eliminarea decalajului digital în Europa, având în vedere exacerbarea inegalităților care au cauzat dificultăți în accesul la educația școlară, mai ales de la debutul pandemiei de COVID-19.

În rezoluția adoptată joi cu 593 voturi ”pentru”, 58 ”împotrivă” și 36 abțineri, europarlamentarii constată:

  • Criza COVID-19 a scos în evidență inegalități grave în UE în ceea ce privește accesul la educație
  • Eliminarea decalajului digital în educație ar trebui să fie o prioritate
  • Bugetul Erasmus+ trebuie să fie triplat

Eurodeputații regretă ”discrepanțele grave” în procesul de învățare în întreaga UE pe durata pandemiei, când 32% dintre elevi nu au avut acces la educație în unele state membre timp de mai multe luni. Aceștia se tem că acest lucru va reduce nivelul de venituri în viitor pentru o întreagă generație și va avea un impact negativ asupra productivității muncii și a competitivității Uniunii Europene în ansamblu.

Prin urmare, eliminarea decalajului digital trebuie să reprezinte o preocupare imediată. Comisia ar trebui să acorde prioritate investițiilor în conectivitate și echipamente, în special în zonele îndepărtate și rurale, precum și instruirii cadrelor didactice și a formatorilor în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii.

Eurodeputații critică, de asemenea, lipsa de coordonare și de schimb de bune practici în domeniul educației în timpul crizei și afirmă că UE ar trebui să fie mai activă în coordonarea dintre state.

Ei au propus crearea unei platforme care să faciliteze schimbul de bune practici între statele membre și au solicitat ca ”Spațiul european al educației” să fie transformat ”dintr-o reprezentare nedefinită, bazată pe principii largi, într-un program de lucru concret”.