De ce nu-l rugăm pe țarul Simeon al II-lea să fie trimisul special al Bulgariei - un bulgar cu autoritate, o rudă a familiei regale olandeze, propune cotidianul bulgar 24CHASA, citat de agenția de știri RADOR.

De când e în Uniunea Europeană, Bulgaria a făcut eforturi zadarnice pentru a intra în Schengen. În principiu, a îndeplinit toate cerințele tehnice și acest lucru a fost stabilit de CE, dar cel puțin una sau două țări nu sunt de acord să o admită în Schengen.

Olanda este ferm împotriva intrării Bulgariei în Schengen. De ce? Ei bine, opinia publică de acolo este împotriva intrării în Schengen a unor țări precum Bulgaria și România. Ei văd zilnic pe străzi cerșetori din ambele țări, sunt jefuiți de hoți de buzunare din cele două țări și, firesc, oamenilor nu le place și asociază cerșetorii și hoții de buzunare cu întregul popor din Bulgaria și România. Cu alte cuvinte, oricât îndeplinim cerințele tehnice mai bine decât țările Schengen, ei pur și simplu nu ne vor, susține Ivan Todorov.

În prezent am permis o verificare extraordinară pentru a se vedea dacă îndeplinim cerințele pentru Schengen - dar sunt aproape sigur că, chiar dacă totul este în regulă, ei tot nu ne vor dori. Ceva mai mult, mai multe țări se ascund în spatele Olandei și nu spun deschis că nu ne vor. Și, dacă vom convinge Olanda, s-ar putea ca o altă țară, precum Danemarca sau Finlanda, să ne oprească.  

Cum să depășim această problemă? 

1. Să îndeplinim criteriile și să intrăm în Zona euro. Așa ne vor privi mult mai serios, că am realizat ceva real și că am primit o evaluare bună. În prezent, nu numai că nu adoptăm legislația necesară, dar și umflam populist bugetul într-un mod inacceptabil și a trebuit să contractăm împrumuturi cu dobânzi exorbitante de peste 4%. Cum vom obține astfel deficite apropiate de cerințele de intrare în Zona euro? Croația este și ea candidată pentru Schengen. Dar lucrurile merg bine pentru croați, pentru că au un guvern bun și iată că intră în Zona euro de la începutul anului viitor.

2. Niciun guvern nu vrea să facă lucruri pe care alegătorii lor nu le aprobă. Nici cel olandez nu vrea așa ceva. De aceea, singura opțiune este să facem o campanie PR foarte serioasă, împreună cu România și Croația, pentru a arăta că bulgarii, românii și croații sunt oameni normali, ospitalieri și educați. Asta nu necesită mulți bani. Dar Bulgaria cheltuie o sumă ridicolă de bani pe publicitate turistică, iar acest lucru ar trebui schimbat radical și ar trebui alocate fonduri suplimentare publicității în Țările de Jos și în alte țări care s-ar putea opune. Nu se va întâmpla doar cu o reclamă turistică.

De exemplu, National Geographic a făcut un film grozav despre Bulgaria, care este cu siguranță mai bun decât despre Serbia. Ei bine, să ne înțelegem și să plătim (nu costă mult) pentru ca acest film să fie difuzat de mai multe ori în prime time în Olanda și în alte țări. Avem, și haideți să facem și câteva documentare interesante despre obiceiuri frumoase, dansuri, inovații, frumuseți naturale ale Bulgariei, despre bulgarii de succes în toate domeniile și să le plătim difuzarea. Trebuie să convingem și România să facă la fel. Cele două țări cu greu vor fi separate.

Care ar fi problema alocării de nu prea multe fonduri și stabilirii unei cooperări cu autoritățile din Țările de Jos pentru a găsi de lucru cel puțin pentru unii dintre cerșetorii bulgari și români și, de asemenea, să se implice polițiști sub acoperire din Bulgaria și România împotriva hoților de buzunare, în cooperare cu poliția locală. Efortul în sine va fi apreciat.

Și, din moment ce imaginea noastră s-a îmbunătățit, de ce nu am apela la un bulgar cu adevărat reprezentativ și autoritar în relațiile de rudenie cu familia regală olandeză - Majestatea Sa Simeon al II-lea al Bulgariei. Nimeni nu poate spune că nu are o conduită și un comportament regal.

Guvernul ar trebui să-i confere statutul de trimis special pentru a convinge societatea și guvernul olandez să ne lase în Schengen. Când va sta Simeon lângă regele Olandei, societatea și guvernul olandez vor privi Bulgaria într-un mod diferit. Și o vorbă bună de la regele olandez către prim-ministrul olandez și către olandezi nu este respinsă cu ușurință. Ar fi bine ca și România să facă același lucru pentru a face față problemelor emigranților bulgari și români cerșetori. 

3. Se știe că o parte semnificativă a Poliției de Frontieră ajută imigranții ilegali să treacă granița. Gardul cu Turcia este făcut prost și nu este nici refăcut, nici reparat în mod periodic. Drumurile până la acesta sunt într-o stare deplorabilă. Nu avem de ce să ascundem lucrurile - corupția este prezentă atât la politicieni, cât și în administrația noastră. Ei bine, introduceți măcar un poligraf (detector de minciuni) pentru Poliția de Frontieră și Vamă și majorați și salariile acolo. Pentru că acum nu trăiesc din salarii.

Scoateți articolul prost din Codul Penal care incriminează provocarea pentru mită. Este timpul să se introducă pedepse cu închisoarea ușoare, dar aplicate efectiv pentru oricine trece granița ilegal și nu vine dintr-o țară vecină aflată în război. Desigur, cu excepția anumitor cazuri, cum ar fi, de exemplu, Ucraina. În acest scop, nici nu trebuie construite cămine speciale. Și acum unele cămine pentru emigranți sunt goale. Și, știind că va urma închisoarea obligatorie, emigranții nu vor fi entuziasmați să treacă prin Bulgaria.

Trebuie ca, urgent și cu măsuri legislative, să se elimine de la granițe orice laboratoare private necontrolate, locații și parcări "de aur” care ne fac de rușine. Existența lor a fost o emanație a tot ceea ce era rău în stat. Timp de 30 de ani, nu am putut construi un laborator public de stat pentru control sporit la granița cu Turcia.

Cozile uriașe de la granițele noastre sunt vizibile și vorbesc despre cât de proastă este țara noastră. Este atât de greu să ne înțelegem, cel puțin pentru granița de la Kulata, ca măcar verificarea mașinilor să nu se facă într-un singur loc. Și să existe un sistem electronic conectat între cele două țări, împreună cu un acord de verificare de către un singur polițist de frontieră sau de către doi simultan. Acordurile pot fi semnate și cu țările vecine care nu sunt membre ale UE. Oricum mulți polițiști de frontieră și ofițeri vamali stau la granițe fără a munci, iar statul nu extinde punctele de control.

4. Olandezii, și europenii în general, urmăresc cum în Bulgaria regulile de circulație sunt încălcate masiv și fără a fi nimeni sancționat. Să fie introdus un sistem pentru a notifica șoferii bulgari cu privire la sancțiunile impuse acestora prin e-mail obligatoriu. Câți vor respecta legea, dacă nu vor fi pedepsiți? Să se introducă un sistem de informare prin care atunci când sunt aplicate amenzi șoferilor străini, aceștia să nu pot părăsi Bulgaria fără să plătească, să li se ia inclusiv permisele, ca în Grecia. Ei bine, șoferii din țări străine care nu respectă legislația să fie obligați să-și plătească amenzile cu carduri de credit. Trebuie luate măsuri pentru ca astfel de șoferi certați legea să nu producă ambuteiaje la punctele de trecere a frontierei, plătind în locuri special amenajate din apropierea frontierei. 

5. Bulgaria are drept de veto cu privire la o serie de probleme în UE. Păi dacă suntem opriți pentru Schengen, chiar dacă am îndeplinit criteriile de intrare, să-i oprim și noi pe cei care ne opresc. Dar asta, după ce luăm cel puțin o mare parte din măsurile pe care le-am enumerat.

Intrarea noastră în zona euro și Schengen ne va aduce multe investiții noi, care îi vor ține pe tineri în Bulgaria, le va oferi bulgarilor încrederea în sine că sunt cu adevărat europeni și nu cerșetori care atârnă în jurul granițelor.

Sursa articolului: 24CHASA, în traducerea și adaptarea RADOR